Hallo,sinds gisteren heb ik het volgende probleempje,als ik de motor start in koude toestand dan pakt die gelijk aan maar na 1 sec slaat de motor weer uit en dat doet die 2 a 3 maal en dan blijft de motor gewoon lopen.
Verder mankeert er niets aan en loopt verder prima.
heb verder nog nergens na gekeken.
Graag reactie.
Betreft een 1.6 ADP motor 100 kw met handgeschakelde vernellingsbak.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Even uitlezen, waarschijnlijk de uitleesring van het contactslot.
Kabeltje klem tussen stelmechanisme stuur kan ook.
AANVULLENDE INFORMATIE...
Gisteren begon de motor ook bij warme start een keer af te slaan.
Toen reed ik weg en begon de motor te horten en te stoten en in te houden.
Later toen ik op de provinciale weg reed ging het weer goed,toen direct bij de dealer geweest en uit laten lezen.
Er zaten 8 storingen in maar waar het volgens de monteur omging was Hallvoeler G40.
Hij heeft toen alle storingen gewist en verder hebben ze er niets aangedaan omdat ze geen tijd hadden,ik moest het maar proberen.
Toen heeft de auto het verder prima gedaan ,tot vannochtend toen ik ergens heen moest.
Heen ging prima,terug ,met warme motor ,begon die weer te horten en in te houden.
Ik laat hem vandaag weer uitlezen als de dealer tenminste tijd heeft.
Wat kan het probleem zijn.
en nog iets....soms als ik rij dan geeft de tankmeter ineens vol aan terwijl die maar een half of 3/4 vol is.
Heeft er waarschijnlijk niets mee te maken maar toch.....wil wel weten wat dit is??????tankvlotter??????
Graag reactie.
Mvg R.S
18 jaar
Hallo,ik heb de auto vanmiddag weer uit laten lezen en nu zijn er 2 storingen,alle 2 iets met gasklep,maar geen storing in de hallvoeler.
Heb de gasklep vanmiddag gereinigd en de luchthoeveelheidsmeter ook.
Bougies heb ik ook vervangen en de Hallgever doorgemeten.
Ik meet op pen 1 en 3 van de stekker van de hallvoeler,met contact aan en stekker losgekoppeld,5 volt en dat is goed(moet tussen de 4.5 en 5.5 volt liggen).
Ik meet op pen 2 en 3 maar 6.78 volt,ook op de zelfde manier,maar dat is niet goed volgens mij omdat daar 12 volt op moet staan.
Ik heb de test met de led niet gedaan omdat ik geen ledlampje heb en met een spanningzoeker zie ik het niet.
Alles weer dichtgebouwd en nu hapert de auto ook nog eens als ik plotseling het gas in trap en onder het rijden ook,net alsof de motor een fractie op 3 cilinders loopt.
Wat kan ik ZELF nog meer doen/controleren??
Ik heb verder zelf geen diagnoseapparatuur,behalve een muliemeter en stroboscooplamp.
Graag reactie
18 jaar
LEES.......
Alles weer dichtgebouwd en nu hapert de auto ook nog eens als ik plotseling het gas in trap en onder het rijden ook,net alsof de motor een fractie op 3 cilinders loopt.
Dit probleem is verholpen,bougie 3e cilinder sloeg door omdat het porselein gebarsten was.
Mvg R.S
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar