Hallo iedereen,
Ik heb een audi A4, 1.8, 20v (125 pk), automaat.
Ik heb al een tijde (meer dan 6 mnd) problemen met deze wagen.Het was begonnen met paar dgn per maand en nu continu. De klachten zijn het volgende:
* trilling bij de motor bij stationer draai/ motor zaakt in hogere snelheid (va 50 a 60 km per uur)
* minder trekkracht /motorlawaai op de snelweg/ meer benzine verbruik
!!!! Computer geeft bij de ene garage foutcode mengseladaptie en bij de andere garage lambdasonde aaanpassing is te laag.
Ik heb tot nu toe de volgende onderdelen vervangen:
* LMM
* Lambdasonde (2 keer vervangen)
* 4 verstuivers vervangen
Auididealer kon geen foutcode vinden en vervolgens ben ik naar boschservices laten controleren en heef aangegeven dat " gasklephuis" moest vervangen woren. Heb ik dus gedaan. Auto trek nu ietsje beter maar de motor zaagt nog steeds, trilling is niet weg en foutcode "Lambdasonde aanpassing is te laag" komt weer terug.
Jongens ik weet het echt niet meer. Ik word hierdoor niet goed van. Zou het kunnen zijn dat het probleem bij de computer zelf ligt? Graag jullie hulp.
Vriendelijke groeten
* bougies / luchtfilter / benzinefilter vervangen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mondje carterontluchting onder de inlaatbochten, achter de dynamo al gehad?? deze gaat bij alle motoren van dit type en bouwjaar te barsten, daar waar hij over gaat van kunstof naar rubberslang. Geeft valse lucht die de luchtmassameter niet ziet en stuur de boel in de war. Een gekloot om te vervangen.
Item 2, de pakking en bouten!!! (materiaal is verbeterd, dus origineel halen) in de eerste deling van het uitlaatspruitstuk en de voorpijp vervangen. Spruitstuk zelf ook meteen loshalen van de kop en de pakkingen vervangen. Hier hoef je geen nieuwe bouten in te doen. Uitlaat moet tot de kat 100% potdicht zijn.
Dag Harry,
* Mondje carterontluchting dat was ook vervangen bij de dealer
* Betreft het uitlaatspruitstuk is losgehaald en gecontroleerd.
Voorpijp! Is dat niet de flexibel korte uitlaatstuk die jij bedoelt Harry? Ik zal dat even controleren. Ik laat je nog weten. Bedankt!
19 jaar
deling tussen spruitstuk en voorpijp met flexibel is modificatie op met betrekking op het type bouten dat er in zit. De originele blijf je na elke keer opwarmen aantrekken totdat ze beken, tevens moet de flexibel ook 100% zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar