Na de APK keuring, waarbij ook de V-snaar iets is aangespannen komen de lampjes oliepeil en accuspanning op bij stationair toerental, ook geeft de voltmeter in het dashbord een iets lagere spanning aan.
Bij de garage hadden ze geen tijd om deze storing te onderzoeken, aangezien ik volgende week op vakantie ga maak ik me zorgen om de spanning die de dynamo levert. Ik heb echter op dit forum ook vaak gelezen dat een slecht contact de oorzaak van storingsmeldingen kan zijn. Wie kan mij hierover advies geven?
groetjes,
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
motor stationair laten draaien en met multimeter de spanning van de accu meten als die dan tegen de 14 volt zit is het goed
Vriendelijk verzoek om meer wagengegevens aub(type-brandstof-motorcode-bouwjaar ?)
Hallo,
bedankt voor jullie snelle reactie, eerst nog wat gegevens van mijn auto, ik had ze wel ingevuld bij het plaatsen van mijn probleem maar zal wel iets fout gedaan hebben: Audi A6 avant 1997, diesel, 66kW.
Accuspanning voor de start 12.1 V, stationair 11.9 V en bij 3500 rpm 12.4 V.
Voorheen gaf de meter in het dashbord tegen de 14 V aan, de accu is 4 jaar, zuurniveau is goed.
Het olielampje is van de druk en niet het oliepeil.
Nog iets wat misschien totaal los staat van mijn probleem, vanochtend ging spontaan mijn autoalarm af.
Who knows????
16 jaar
[quote=pjkorver]Accuspanning voor de start 12.1 V, stationair 11.9 V en bij 3500 rpm 12.4 V.
Voorheen gaf de meter in het dashbord tegen de 14 V aan[/quote]
Aansluiting / contacten op de dynamo controleren. Mocht het niet baten dynamo vervangen.
Gr. paul
Spanningsregelaar was defect, probleem is opgelost.
gr. Peter
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar