Audi A4-Avant: lekstroom en storing

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 alt

hallo,ik zit met een vraag.mijn accu is binnen 1 a 2 dagen leeg. ik heb al op lekstroom gecontroleerd (spanningszoeker tussen de min in en de zekeringen een voor een uit getrokken, en de dynamo los gehad maar met geen resultaat. wat zou dit nog kunnen zijn?
mijn andere vraag is dat het storingslampje brand en als ik hem laat uitlezen geeft ie code 420 aan ,cilinderrij 1 katalysator werking gering, ik heb de kat en de lamda's laten testen en alles was goed, maar de storing blijft terug komen. alvast bedankt.

maxbh

Geplaatst door maxbh (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Lekstroom moet je niet meten met een spanningszoeker tussen de minpool,maar met een ampere meter.
Beste is met een stroomtang.

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

lekstroom: meet je met ampere meter.

Storing Katalysator werking gering : binnenwerk v/d Katalysator niet goed Katalysator vervangen

maxbh (0), 16 jaar geleden

ik heb met de spanningszoeker een kabel op de minkabel gehouden (kabel losgekoppelt v.d. accu) en als ik de andere draad v.d. spanningszoeker op de min v.d.accu hield gaf ie ca. 10 volt aan, hield ik de draad op het chassis dan bleef dit hetzelfde. zette ik de waarde op amp. dan gaf ie ca. 1 amp aan, en ik heb het ook met een lamp ertussen geprobeerd ,maar wat ik wilde aangeven is dat als ik de zekeringen een voor een uit haalde dat dit geen resultaat gaf, dat de lamp constant aan bleef. maw dat in dit circuit mi geen lekstroom moet zitten, dit was ook het geval bij de dynamo.
wat de kat betreft die hebben ze bij de dealer nagemeten en die gaf goed aan,maar dit konden ze wel niet met zekerheid zeggen, op mijn vraag of het met een nieuwe kat opgelost zou zijn konden ze mij ook geen antwoord geven.(liever de dealer:( .) ze wisten volgens mij ook niet waar ze mee bezig waren.

maxbh (0), 16 jaar geleden

wat ik ben vergeten te vermelden is dat soms ,nu ook, het lampje van de alarmlichten aan knippert ook al is de auto afgesloten , blijft ca. 30 sec aan gaat uit dan weer 30 sec aan, uit enz. de dealer dacht dat dit iets met de can bus te maken had, maar wist het weer niet zeker.uitlezen levert niets op.

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=maxbh]wat ik ben vergeten te vermelden is dat soms ,nu ook, het lampje van de alarmlichten aan knippert ook al is de auto afgesloten , blijft ca. 30 sec aan gaat uit dan weer 30 sec aan, uit enz. de dealer dacht dat dit iets met de can bus te maken had, maar wist het weer niet zeker.uitlezen levert niets op.[/quote]
Das niet goed,vervang de alarmlicht schakelaar eens,deze gaan wel eens stuk,blijft misschien hangen.

Wat de lekstroom betreft:

Met schroevendraaier het deurslot afsluiten (deur zelf open houden),motorkapslot indrukken alsof hij gesloten is.
Met afstandsbediening alles op slot doen.
Amperetang om de minpool,of voorzichtig een amperemeter tussen de minpool van accu en min chassis zetten.
Let daarbij wel op dat je de stroomkring niet onderbreekt.
Dan minstens 15 minuten wachten totdat het elec.systeem van de auto in rust is.(blijft altijd nog even een tijdje stroom trekken).
Dan pas kijken wat het stroomverbruik is,max 0.05 ampere.
Dan pas zekeringen 1 voor 1 trekken als het stroomverbruik te hoog is.

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

wat de kat betreft die hebben ze bij de dealer nagemeten en die gaf goed aan,maar dit konden ze wel niet met zekerheid zeggen, op mijn vraag of het met een nieuwe kat opgelost zou zijn konden ze mij ook geen antwoord geven.(liever de dealer:( .) ze wisten volgens mij ook niet waar ze mee bezig waren.


Je moet wel naar een bedrijf gaan waar ze echt serieus je klachten verhelpen.
Wat ze het goedkoopste kunnen doen is de kat los maken en de binnenwerk beoordelen.

maxbh (0), 16 jaar geleden

hallo, ik heb twee dingen gevonden.zekering nr.1 en 15 zijn de boosdoeners.(airco en navigatie).de speler waar de cd rom vd nav. in moet die blijft constant aan, deze trok ca. 6 amp. en de airco trok 1 amp.en het lampje v.d. alarmlichten ca. 0.8 amp. ik heb de beschrijving v.d. navi nagekeken maar hier staat niets over storingen of resetten en met de airco weet ik nog niet waar ik moet zoeken,weet iemand iets meer hierover?
alvast bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.