👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Een eigenaardig probleem is mij opgevallen na het vervangen van de distributieriem.
Na het vervangen van de waterpomp en thermostaat blijf de onderste radiateurslang koud en de radiateur word bijna niet warm. De motor komt mooi op temperatuur [92 graden] en de kachel werkt ook goed. Wel kon je horen dat er een hoop lucht in zat bij de eerste keer starten, met name als ik gas gaf hoorde ik het goed borrelen. Na enige kilometers rijden was dit geluid weg en de temp blijft ook mooi gelijk, ook als ik de motor stationair laat lopen met verhoogd toerental. De temp onder het rijden is wel iets hoger als voorheen, toen bleef de meter op 88 graden staan , en liep de meter terug als ik in de file stond tot 65 graden. Dit terwijl de motor dan juist warmer zou moeten worden. Als ik gas geef zie ik een straaltje in het expansiereservoir dus de waterpomp is goed. Koelsysteem is ook niet vervuild want de koelvloeistof was brandschoon toen ik hem aftapte. Er is ook geen overmatige druk aanwezig in het exspansie reservoir bij het losdraaien van de dop. Bij de dealer zeggen ze dat het zeer lastige motoren zijn om te ontluchten, en dat het een paar honderd kilometer kan duren voor dat alle lucht er uit is. Tijdens het vullen van het koelsysteem stond de auto wel omhoog aan de voorkant. Heeft het mischien hiermee te maken ? Het kan ook zijn dat dit probleem er ook al eerder in heeft gezeten. Ik heb dat nooit gecontroleerd. De motor trekt voor de rest super. Naar mijn mening zit er ergens nog hardnekkig een luchtbel wat de circulatie tegen houd. Ik heb er nu 400 kilometer mee gereden en ook al een keer ontlucht via de linker kachel slang maar het probleem blijft hetzelfde.
Wie herkent dit probleem en kan advies geven.
Bvd,
Pieter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Toch doorgaan met ontluchten via de kachelslang,laat gerust met een verhoogt toerental 1 liter uit het gaatje lopen.
ik lees thermostaat vervangen ? zit de thermostaat er wel goed in.... gaatje in de rand moet naar boven wijzen.
Gr. paul
Hoi Paul,
Ik heb er nog op gelet of er een gaatje in de thermostaat zat. Ik heb niets gezien of het moet wel erg klein zijn.
Thermostaat is origineel Audi en ook bij de werkplaatshandleiding van Elsa stond niets in de beschrijving. Je moet hem enkel 90 graden draaien anders past hij niet in het thermostaathuis.
Gr,
Pieter
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar