👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Goedendag, ik heb een A4 uit 2002 gekocht met de 2.0 20 kleps motor met audi garantie.( 115.00 km ) Nu vind ik dat de motor slecht reageert op het eerste stukje gas geven. Als je b.v. in z'n twee een bocht door komt lijkt het eerst of hij nog niet oppakt en als je dan een beetje meer gas geeft schiet hij er van tussen. niet leuk als je rustig wilt rijden. ook vind ik dat hij vooral naar z'n twee slecht/zwaar schakelt.
Is dit een herkenbaar probleem voor deze motor? en wat de versnellingsbak betreft zou dit op te lossen zijn met verversen of kunnen dit de sychromesringen zijn?
Ik ben van plan om even terug langs de dealer te gaan en vind het wel prettig als ik alvast een beetje weet wat het kan zijn, dus bij voorbaat dank voor alle goede raad!
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou hem even laten uitlezen en kijken of er een storing in staat,anders het gasklephuis laten reinigen en in basis zetten.
Wil er wel bij zeggen dat de benzinemotoren van vw zonder gaskabel vaak traag op het gas reageren,is niets aan te doen,en vind dit zelf ook vaak irritant,maar goed..
Wat betreft schakelbak,denk niet de synchromesh want dan hoor je hem schrapen,zou een niet goed vrij komende koppeling kunnen zijn,maar dan schakeld ie over het algemeen wat slechter.
Je hebt immers garantie,zou het even voorleggen bij de dealer waar je hem gekocht hebt.
Ricky,
problemen met dit type schaklelbak komen eigelijk niet voor. denk zelf ook een niet goed vrijkomende koppeling waardoor zo'n probleem kan ontstaan.
paul,
[quote=oomklaas]Goedendag, ik heb een A4 uit 2002 gekocht met de 2.0 20 kleps motor met audi garantie.( 115.00 km ) Nu vind ik dat de motor slecht reageert op het eerste stukje gas geven. Als je b.v. in z'n twee een bocht door komt lijkt het eerst of hij nog niet oppakt en als je dan een beetje meer gas geeft schiet hij er van tussen. niet leuk als je rustig wilt rijden. ook vind ik dat hij vooral naar z'n twee slecht/zwaar schakelt.
Is dit een herkenbaar probleem voor deze motor? en wat de versnellingsbak betreft zou dit op te lossen zijn met verversen of kunnen dit de sychromesringen zijn?
Ik ben van plan om even terug langs de dealer te gaan en vind het wel prettig als ik alvast een beetje weet wat het kan zijn, dus bij voorbaat dank voor alle goede raad!
Peter[/quote]
Slecht reageren KAN de luchtmassameter zijn; probeer of je er eentje met het zelfde onderdeelnummer van een wagen die wel goed rijd kan lenen om dit probleem vast te stellen. Probleemje audi dealer voor die dure garantie die je er bijgekocht hebt lijkt me (ruil luchtmassameter bij dealer kost iets rond de 100€) Probleem met elektrisch gaspedaal kan ook, deze moet dan vervangen worden.
Deze wagens horen soepel te rijden, het is immers een audi, geen lada; dus dat moet de dealer gewoon waarmaken.
Schakelbak hoort als een mes in de boter te gaan; maar als de voorganger zo eentje is geweest die die konstant aan de pook loop te trekken als ie rijd dan kan het dat er e.e.a. versleten is; de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Dealer moet dit alles gewoon lekker even op gaan lossen dus.
succes
Bedankt voor de reactie's.
Ik heb er ook wel vertrouwen in dat de dealer het op gaat lossen, alleen soms is het makelijk als je zelf iets meer weet.
Al is het alleen maar om de juiste diagnose te stellen!
Wat ik wel typisch vind is dat het schakelprobleem alleen bij de tweede versnelling is.
Groet,
Peter
17 jaar
[quote=oomklaas]Bedankt voor de reactie's.
Ik heb er ook wel vertrouwen in dat de dealer het op gaat lossen, alleen soms is het makelijk als je zelf iets meer weet.
Al is het alleen maar om de juiste diagnose te stellen![/quote]
En laten ze DAAR nou NET een grote hekel aan hebben................!!!
Bij 115.000 km al zwaarder schakelen naar zijn 2?
DAN al de syncromesh versleten......??
Dan moet er wel veel geschakeld zijn met die bak danwel zo;n figuur in gereden hebben die de pook steeds vasthield omdat hij bang was dat deze op de weg zou vallen....?
17 jaar
Hallo,
Ik herken toch een beetje hetzelfde hier in wat ik met mijn A4 2.0i 2002 met slechts 85000km heb.
Ik heb er last van dat door het slechte reageren van het gas je bij het optrekken heel lastig gaat door de dan moeilijke dosering.
Heb de wagen laten uitlezen, niets gevonden. Het hoort zo blijkbaar... Nou niet dus want een rit in een huurwagen (exact hetzelfde type) had wel een goed doseerbaar gas/koppeling gevoel.
Ik heb ook nog a-selectie garantie en ben ontevreden. Ik ga dit maar eens aan PON melden.
Wat bakproblemen betreft heb ik alleen last van wat moeilijk terugschakelen van 4 naar 3 maar dit is niet echt storend.
Mijn motor is trouwens verder prima in orde met zijn 130 pkaatjes trekt hij toch nog best goed door.
Het is dus alleen dat irritante moeilijke doseerbare gas/koppeling als je wegrijd.
17 jaar
Ik sprak vandaan nog een monteur had het ook gelijk over gasklephuis reinigen en gasklep in basisstand plaatsen.
Moet eigenlijk wel zeggen dat het lijkt of het de laatste tijd iets beter gaat, zou het aan de buiten temperatuur liggen of kunnen komen omdat ik de laatste keer dat ik getankt heb eens ergens anders getankt heb.
Ik heb een afspraak voor volgende week maandag, laat nog wel horen hoe het afgelopen is.
17 jaar
[quote=johnp]Ik heb ook nog a-selectie garantie en ben ontevreden. Ik ga dit maar eens aan PON melden.
Wat bakproblemen betreft heb ik alleen last van wat moeilijk terugschakelen van 4 naar 3 maar dit is niet echt storend.[/quote]
Zet je klachten EN bevindingen op PAPIER en stuur dat (evt. aangetekend) naar je dealer. Jouw klachten zijn dus WEL merkbaar. Het feit dat men met het uitlezen geen storing tegenkomt, wil helemaal NIET zeggen dat er ook geen probleem IS.........
Een deuk in je deur wordt OOK niet door de ECU opgeslagen maar je kunt toch duidelijk zien dat hij er WEL in zit!
M.a.w.: niet elke monteur is technisch voldoende onderlegd (de bekende stage-lopers waarbij de dealer echter WEL het gehele uurloon in rekening brengt aan de klant...) danwel gemotiveerd om het probleem op te sporen en te verhelpen.
Men (dealer) heeft er nu eenmaal GEEN zin in om veel onkosten (garantie) te gaan maken en wijkt al heel snel uit naar de bekende houding: "We kunnen niets vinden" c.q. "hoort bij de auto c.q. valt binnen de toleranties" danwel "is acceptabel".
17 jaar
Tja..
Heb van de dealer nu een uitnodiging gekregen dat ik weer langs kan komen en een testrit te maken met een andere monteur van een andere vestiging. (geregeld via PON). Kan ie ook merken wat ik bedoel.
Probeerden eerst nog wel met: Ja de bak eronderuit koppeling nazien en als alles dan toch goed blijkt te zijn, hup eigen risico dus zelf betalen want wij moet het ook weer claimen bla bla bla.
Wordt erg moe van dit soort uitspraken.
Er is gewoon een probleem: Los het dan gewoon op zou ik zeggen. Ik heb toch verdikkie niet voor niets een a-selectie wagen die op 100000000 punten gecontroleerd was (behalve de koppeling dan..)
Ik laat nog wel ff weten hoe het afloopt!
17 jaar
Feit dat de DEALER het "moet" claimen heeft juridisch gezien GEEN MOER met jou te maken.
Da's bot gezegd HUN probleem. Het mag nooit als excuus gebruikt worden om (onderzoek naar) klachten en/of reparaties NIET uit te voeren!!
Praktijk leert echter dat men dit WEL altijd doet.............
17 jaar
[quote=johnp]Tja..
Heb van de dealer nu een uitnodiging gekregen dat ik weer langs kan komen en een testrit te maken met een andere monteur van een andere vestiging. (geregeld via PON). Kan ie ook merken wat ik bedoel.
Probeerden eerst nog wel met: Ja de bak eronderuit koppeling nazien en als alles dan toch goed blijkt te zijn, hup eigen risico dus zelf betalen want wij moet het ook weer claimen bla bla bla.
Wordt erg moe van dit soort uitspraken.
Er is gewoon een probleem: Los het dan gewoon op zou ik zeggen. Ik heb toch verdikkie niet voor niets een a-selectie wagen die op 100000000 punten gecontroleerd was (behalve de koppeling dan..)
Ik laat nog wel ff weten hoe het afloopt![/quote]
derhalve zegt zo'n A-selectie mij helemaal niks, DESTEMEER DE PRIJS.....
paul,
..begrijp je nu waarom ik een beetje moe werd van die opmerking...
17 jaar
Ja joh..., praat me d'r niet van...!!
Garantie geven is 1, klachten daadwerkelijk onder garantie laten verhelpen is 2.............
17 jaar
een audi valt automatisch in een A-selectie indien deze niet meer heeft gedraaid dan 150 dkm en histrory bekent is.. geloof nou niet dat deze op 100.000 punten is gecontroleerd.... deze teks is meer om de geruststelling van menig consument.
paul,
nog zo'n voorbeeld..... zie ook: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
paul,
Ach, ik heb bij dealers wel auto's zien binnenkomen waar duidelijk aan af te zien was dat ze een heel zwaar leven achter de rug hadden (en minder dan 100.000 op de klok, sommige mensen krijgen alles nou eenmaal kapot)
Wat gebeurt er dan; lage inruil geven, ffe lekker frispoetsen, de deukenspecialist met zijn tandartsgereedschap XXL er bij, binnenwerk cleanen, spuitbusje nieuwe lucht er in en er staat een frisse audi met een klote leven achter de rug in de showroom, met A predikaat. Uiteraard met het A predikaat prijskaartje, die nog geen C predikaat waard is en eigenlijk op de martk in Utrecht had thuisgehoord.
Conclusie: bij de dealer wordt je OOK belazerd, alleen betaal je er grof MEER voor.........??!!
17 jaar
[quote=Santa]Conclusie: bij de dealer wordt je OOK belazerd, alleen betaal je er grof MEER voor.........??!![/quote]
Niet helemaal juist, conclusie: houd je ogen open en laat je niet belazeren..... Bij twijvel, onafhankelijke keuring uitvoeren, verdient meestal zijn geld vanzelf terug. (en je kunt mooi een flink eindje met de auto rijden om naar de keuring toe te gaan, nadat je al een testrit gedaan hebt. De 2e keer vallen je weer andere dingen op dan de 1e keer dat je in een andere wagen rijd.)
Bij de zg A garantie is ook de leeftijd bepalend. De auto is dan "verzekerd" bij Pon tegen garantieclaims. De dealers moeten dan ook een premie van ergens in de 600 euro betalen maar kunnen de kosten van garantiewerk dan doorberekenen.
Zelf heb ik bij mijn dealer niet in alles mijn zin gekregen maar een groot aantal garantie claims werd toch zonder al te veel problemen uitgevoerd, ondanks dat de auto geen A was en de dealer alle kosten zelf moet dokken. Verder kreeg ik tijd voor een paar zeer uitgebreide proefritten, kreeg ik het telefoonnummer van de vorige eigenaar en daardoor zelfs inzicht in de marge tussen in- en verkoop, naast een aantal onderhoudspunten.
17 jaar
Vervolg: Ben maandag terug geweest met de auto, verschillende punten direct netje's opgelost, testrit gemaakt met monteur en dan krijg je het. ik merk, nu ik zo'n 1500 km met de auto gereden heb toch duidelijk dat de auto niet goed reageert op het eerste stukje gasgeven, vooral het op gang komen van de motor de eerste 3 a 400 toeren vanaf stationair, je merkt dit het best als je heel rustig rijd. de monteur maakt een vlotte testrit en constateert niets bijzonders, heeft nog wel het storings geheugen uit gelezen en er zat een slecht werkende temperatuur sensor in.
Ook is de afstelling van de versnellingspook gecontroleerd dit ivm het schakelen, was ook goed. de verklaring voor mijn,, probleem '' zou het electronisch gaspedaal zijn. dit reageert nl. anders dan wat ik gewend was.
Wat ik me nu afvraag is: ben ik nu te precies! of is audi . . . . . ( vul zelf maar in ).
Als ik eerlijk moet zijn reed mijn vorige A4 van 10 jaar oud beter dan deze.
Groet,
Peter
17 jaar
.. Je bent zeker niet te precies! er is een probleem anders kom je hiet niet om het te delen met anderen.
Het koppelen gasgeven is een zeer belangrijk zo niet wezenlijk deel dat het rijgenot bepaald. Werkt dit niet goed, dan kan je nog zo'n mooie glimmende V8 quattro hebben: Het blijft aan je rijgenot vreten.
Zoals eerder vermeld in dit topic is het probleem zichtbaar. Het kan niet zo zijn dat alle a4 's van die bouwjaren dit euvel hadden anders was er wel een terugroepactie geweest. Er zijn er zat verkocht.
Ik heb een a4 gereden die van hetzelfde type/bouwjaar was. deze had het probleem NIET, simpel toch!
Vervelende hierin is dat het overtuigen van het aanwezig zijn van het euvel lastig is. Jij maakt het telkens mee! De monteur niet. nee meneertje dat hoort zo hoor, doe ze allemaal hoor ja ja..
Hangt dus ook weer van het analyserende vermogen af van die sleutelaar. en de WIL om je echt te helpen. Belangrijk is ook dat de man goed luistert naar je probleem, anders kan je ook niet gericht zoeken en analyseren. Er is ALTIJD een oplossing voor een probleem nietwaar.
Ik heb het nu via PON gedaan via een klachtmelding. Ik ben nu gebeld en we gaan morgen verder kijken bij een andere vestiging . Hopelijk kan mijn probleem opgelost worden. wordt vervolgd..
A-selectie is helaas idd geen garantie voor een foutloze audi
17 jaar
het beloofde vervolg van mijn probleem.
Helaas was mijn bezoek aan een andere stealer tevergeefs. We hebben samen een testrit gemaakt waarbij hij tot 2 maal toe bijna afsloeg bij het wegrijden.
Teruggekomen van de rit zag hij geen probleem. Ik wist niet wat ik hoorde. De man zei doodleuk dat er geen probleem was! en dat hij wel dit en dat kon gaan doen maar dat dit ' uw ' probleem niet zou oplossen.
Je snapt dat ik kookte, maar ik heb verder geen woord gezegd en weggegaan, hier had ik dus geen zin in. Wat een stelletje .......
Nog geen contact met de verkopende dealer gehad terwijl deze zou terugbellen: KLOTE service dank u audi!!
Ik ga morgen maar weer met PON overleggen over dit circus
!
17 jaar
Nou, dat zal dan wel richting een contra-expertise gaan.........
Dus ZELF de auto ter keuring aanbieden bij een onafhankelijke instantie.
Denk daarbij aan de ANWB. Een garantie- of aankoopkeuring of zoiets.
Ik heb dit meegemaakt met een DEKRA-keuring en had dezelfde ervaring als jij had met de monteur van de 2e stealer.
Mijn klachten waren vooral merkbaar bij snelheden boven de 90. Ging meneer de keurmeester lekker binnen de bebouwde kom op mooi vlak asfalt rijden met een gangetje van 40............
Op mijn aandringen om even de snelweg op te gaan en een ritje over diverse soorten bestrating te maken, ging hij NIET in, zonder opgaaf van reden, trouwens.....
Ergens recht op hebben is in dit land helaas iets totaal anders dan je recht krijgen....
17 jaar
[quote=oomklaas]Bedankt voor de reactie's.
Ik heb er ook wel vertrouwen in dat de dealer het op gaat lossen, alleen soms is het makelijk als je zelf iets meer weet.
Al is het alleen maar om de juiste diagnose te stellen!
Wat ik wel typisch vind is dat het schakelprobleem alleen bij de tweede versnelling is.
Groet,
Peter[/quote]
Mijn audi a4 tdi van 2001 schakelt ook moeilijk van de 1 naar de 2, vooral als koud is. Heeft op dit moment 220.000km gelopen maar had dit al toen ik deze 2jaar geleden kocht met 180.000km. Ik ga binnenkort de versnellingsbak olie eens vervangen, want als motor warm is heb ik geen probleem meer.
Houd je er rekening mee dat je hier een speciale dop voor nodig hebt (voor de aftapplug) deze kost net zo veel als het uurloon voor het vervangen van de bakolie........
[quote=audia4]Houd je er rekening mee dat je hier een speciale dop voor nodig hebt (voor de aftapplug) deze kost net zo veel als het uurloon voor het vervangen van de bakolie........[/quote]
Audia4, zou jij me dan kunnen zeggen welke maat deze dop moet zijn, ik weet dat het een torx met gat is maar weet niet welke maat. Ik heb een hele set van Force maat deze zijn allen zonder gat. De vulplug is dat die torx aan de rechterkant of de inbus links (gezien van beneden richting voorkant van auto. Hier een foto van de onderkant van de bak.
[url=http://imageshack.us][img]http://img235.imageshack.us/img235/2294/...[/img][/url]
een speciaal stukje gereedschap van midlock...
paul,
Dat valt dan weer tegen, ik dacht zo van oh, dat doe ik wel ff op een avond, totdat ik de beschermplaat onder de auto losmaakte.
[quote=Audidriver73]Dat valt dan weer tegen, ik dacht zo van oh, dat doe ik wel ff op een avond, totdat ik de beschermplaat onder de auto losmaakte.[/quote]
kom op patrick... beetje investeren wie A- audi zegt moet ook B- betalen zeggen [url=http://imageshack.us][img]http://img114.imageshack.us/img114/9071/...[/img][/url]
groet
paul,
Dat klopt, kun jij me ook zeggen welke de vulplug is, rechts die zwarte torx of links die grote inbus vlak naast de homokineet? De naam of type of maat van die midlock, kun je mij die ook vertellen, in etka vind ik geen gegevens hierover.
[quote=Audidriver73]Dat klopt, kun jij me ook zeggen welke de vulplug is, rechts die zwarte torx of links die grote inbus vlak naast de homokineet? De naam of type of maat van die midlock, kun je mij die ook vertellen, in etka vind ik geen gegevens hierover.[/quote]
je woont zeker niet in de buurt ? kom anders die dop even lenen, of ververs zelf de olie even hier op de brug dat is bij mij nooit een probleem.
paul,
Die dop staat bij elke automateriaalhandel bekend in het midlock rekje als dop aftapplug versnellingsbakdop VW/Audi.
Is ook simpel, ze hebben er maar eentje van dit kaliber torx met een gaatje er in......
[quote=audia4]Die dop staat bij elke automateriaalhandel bekend in het midlock rekje als dop aftapplug versnellingsbakdop VW/Audi.
Is ook simpel, ze hebben er maar eentje van dit kaliber torx met een gaatje er in......[/quote]
je hebt 2 type doppen nodig.... voor het vullen en aftappen, wie bedenkt nou zoiets.
paul,
[quote=paulkelder][quote=Audidriver73]Dat klopt, kun jij me ook zeggen welke de vulplug is, rechts die zwarte torx of links die grote inbus vlak naast de homokineet? De naam of type of maat van die midlock, kun je mij die ook vertellen, in etka vind ik geen gegevens hierover.[/quote]
je woont zeker niet in de buurt ? kom anders die dop even lenen, of ververs zelf de olie even hier op de brug dat is bij mij nooit een probleem.
paul,[/quote]
Ik woon in zuid limburg, dus dat is idd niet in de buurt, ik ga van de week wel even bij Heuts kijken of ze me zo een dop kunnen bestellen, dat heb ik er wel voor over.
[quote=paulkelder][quote=audia4]Die dop staat bij elke automateriaalhandel bekend in het midlock rekje als dop aftapplug versnellingsbakdop VW/Audi.
Is ook simpel, ze hebben er maar eentje van dit kaliber torx met een gaatje er in......[/quote]
je hebt 2 type doppen nodig.... voor het vullen en aftappen, wie bedenkt nou zoiets.
paul,[/quote]
Ja, je hebt gelijk, nummertje twee is een simpel 17 mm inbusbout.
(ik heb er ooit wel eens een hoge moer en een ringsleutel opgezet, werkt prima)
Overigens is het wel een aanrader om deze plug eerst uit de bak te halen, in sommige gevallen wil ie niet los. en dan ben je in de aap gelogeerd als de bak al leeg is......
De visie hierachter ken ik ook, vw is van mening dat zijn olie lifeproof is, de monteur die een bak na 2 ton aftapt weet wel beter maar ja, daar luister je niet naar, want de monteur die dat doet werkt niet bij VW/Audi.
Elke grote beurt moet je wel het peil controleren en bijvullen, daarom die dop 17, die hebben de vw monteurs standaard in hun karretje.
Willen ze een bak aftappen moeten ze naar het magazijn speciaalgereedschap dit K*T doppie halen en heeft der Meister ze in de gaten dat ze iets doen wat ze van herr VW/Audi eigenlijk niet mogen......
Ik heb mij ook al laten vertellen dat wanneer je de versnellingsbakolie ververst je andere problemen met de bak zou kunnen krijgen omdat alle slijpsel enz die er nu inzit op andere plaatsen terecht zou komen, mij lijkt dit sterk, datzelfde doe je toch ook met de motorolie.
[quote=Audidriver73]Ik heb mij ook al laten vertellen dat wanneer je de versnellingsbakolie ververst je andere problemen met de bak zou kunnen krijgen omdat alle slijpsel enz die er nu inzit op andere plaatsen terecht zou komen, mij lijkt dit sterk, datzelfde doe je toch ook met de motorolie.[/quote]
slijpsel gaat niet door de bak.... dop onderzijde is voorzien van een magneet die het groot en deels opvangt. wat ik niet begrijp, heb inmiddels vele type's audi's gehad maar problemen met schakelen heb ik bij mijn auto's nog nooit meegemaakt, zelfs de A4 (bj 2002) waar ik nu mee rij schakelt boterzacht..........
paul,
[quote=audia4]Die dop staat bij elke automateriaalhandel bekend in het midlock rekje als dop aftapplug versnellingsbakdop VW/Audi.
Is ook simpel, ze hebben er maar eentje van dit kaliber torx met een gaatje er in......[/quote]
Ik heb de dop vandaag eindelijk gekregen, 1x niet geleverd en de andere keer iets heel anders, koste 17euro, dus dat valt weer mee. Welke olie kan ik het beste nemen, ik heb al gehoord dat castrol syntrax 75w90 goed moet zijn, ander merk is MPM dat ik kan krijgen.
Met die Castrol is niks mis mee.
Die andere ken ik niet.
17 jaar
Vandaag de olie afgelaten naar een lange rit van 200km, dus goed warm en dun, nu komt een vraagje, volgens audi dealer moet er 2,2L in. Deze hoeveelheid is er ook nagenoeg uitgelopen. Ik heb er 2,3L nu ingedaan maar loopt er nog niet uit via de vulopening. Wat is wijs, de hoeveelheid erin doen die men voorschrijft of langzaam vullen totdat het via de vulopening eruit komt? Olie was niks aan te zien, nog licht bruin en er zat geen troep in zover ik kon zien. Heb er nog niet mee gereden.
[quote=Audidriver73]Vandaag de olie afgelaten naar een lange rit van 200km, dus goed warm en dun, nu komt een vraagje, volgens audi dealer moet er 2,2L in. Deze hoeveelheid is er ook nagenoeg uitgelopen. Ik heb er 2,3L nu ingedaan maar loopt er nog niet uit via de vulopening. Wat is wijs, de hoeveelheid erin doen die men voorschrijft of langzaam vullen totdat het via de vulopening eruit komt? Olie was niks aan te zien, nog licht bruin en er zat geen troep in zover ik kon zien. Heb er nog niet mee gereden.[/quote]
indien de olie een cm onder de vulrand staat is het goed....
paul,
Oke, bedankt voor je snelle reactie.
Dan heb ik er nu waarschijnlijk iets te veel in, zou dat erg zijn?
[quote=Audidriver73]Oke, bedankt voor je snelle reactie.
Dan heb ik er nu waarschijnlijk iets te veel in, zou dat erg zijn?[/quote]
nee... mooi zo laten, kan geen kwaad.
Gr. paul,
Oke, ik laat een dezer dagen weten of het slecht schakelen bij koude motor verholpen is.
[quote=Audidriver73]Oke, ik laat een dezer dagen weten of het slecht schakelen bij koude motor verholpen is.[/quote]
ben benieuwd, mijn A4 schakelt boterzacht..... terwijl ik wel vaker klachten hoor maar zelf nooit heb ervaren.
paul,
Vandaag gereden met mijn A4, nog steeds hetzelfde, lag dus niet aan de olie, tenzij er misschien te weinig inzit. Heb er nu 2,3L in terwijl de dealer 2,2L zei.
Vandaag gereden met mijn A4, nog steeds hetzelfde, lag dus niet aan de olie, tenzij er misschien te weinig inzit. Heb er nu 2,3L in terwijl de dealer 2,2L zei.
Dat is wel heel jammer om dit te lezen, ik ben namelijk zelf ook weer terug geweest met mijn auto nu bij de plaatselijke dealer in steenbergen en niet bij de verkopende dealer.
Ik moet eerlijk zeggen na een behoorlijke testrit, met 2 monteurs in de auto kwamen er toch weer punten naar voren die men verder wil gaan bekijken. o.a wil men nog een testrit maken met een koude auto en gaan ze het gasklephuis reinigen. ook bleek in de onderhouds history dat er al eens een keer meer een bepaalde motor reiniging is geweest die men niet direct kon plaatsen.
wat de versn.bak betreft dacht men ook aan een mogelijke olie wissel maar niet voor dat men er koud mee gereden had.
Ook het probleem dat het linkerportier slecht dicht ging was snel opgelost en werd niet afgedaan met dat hoort zo( vorige dealer )
Het probleem met de airco bleek een software matig iets in de display te zijn ( vorige dealer ook geen oplossing )
Ik heb nu een afspraak gemaakt om de auto een dag de brengen zodat ze tijd hadden om alles goed aan te pakken.
Alleen al het feit al dat je klachten serieus genomen worden en niet worden weggewuifd geeft mij een goed gevoel, nu nog even afwachten wat het resultaat word.
Wat ik nog wel even wil melden is dat ik ook op het duitse A4 forum aan het zoeken geweest ben naar versnellings bak problemen, hier noemt men het wel een bekend probleem, alleen geen oplossing en word het afgedaan door Audi als,, Stand der technik''.
zegt mij verders niets.
Ik laat het nog wel weten of er een oplossing komt.
Groet,
Peter
17 jaar
Vervolg. . .
Auto bij dealer geweest, gasklephuis gereinigd en gasklep in basis stand gezet en . . . . Perfect!
Dit was dus precies wat ik bedoelde gaspendaal en motor reageren nu zoals het hoort.
Voor de versnellingsbak is nog geen oplossing, het gaat zomers ook stukken beter ( hoe warmer hoe beter ).
Voor het airco probleem is een nieuwe display geplaatst, schijnt een vaker voorkomend iets te zijn.
Alleen nu moet ik hem op 23 graden zetten om niet met een jas aan in de auto te hoeven zitten. ( misschien even wennen aan de nieuwe instelling of klopt er nu weer iets niet ? )
En er is er ook een kleur verschil met de radio nu.
peter
17 jaar
[quote=oomklaas]Vervolg. . .
Voor de versnellingsbak is nog geen oplossing, het gaat zomers ook stukken beter ( hoe warmer hoe beter ).
peter[/quote]
Dit heb ik exact hetzelfde, in de zomer gaat het redelijk tot goed, in de winter als auto 's nachts buiten heeft gestaan gaat het heel moeilijk. Mijn koppelng/drukgroep begint ook wat kuren te krijgen, dus als dit erger wordt laat ik wanneer koppeling vervangen moet worden tevens de bak reviseren.
Patrick.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar