wagen is verschillende keren uitgelezen, geen enkele foutmelding!!
de motor trilt heel hard enkel bij koude start!
onregelmatige toerental bij stationair draaien.
na 5min draaien is er heel de dag geen probleem met trillen, motor draait dan zoals het hoort.
de bekabeling van de verstuivers en de gloeibougies onder de kleppendeksel is vervangen en nog steeds geen verschil!
deeltjesfilter van de roetfilter is ook vervangen en aangeleerd.
egr klep ook basisafstelling gehad..
niks heeft geholpen..
bij optrekken is er geen enkele verschil, trekt goed zoals het hoort.
geen rook, of geen andere symptonen..
wie kan er mij zo spoedig mogelijk helpen aub
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
goede dag de motor die draaid zo want er is geen shok aan zo als de autos uit de jaren 90 en de motor doet dat uit zijn eigen voor hem wat warm te krijgen je mag er voor niet mee rijden tot de toerental normaal staat das het zelfde als bij een mens als wij gaan sporten dan moeten wij ons ook opwarmen hein ;)
Dat zullen de buren fijn gaan vinden, 5 minuten wachten voor je mag rijden?
Onzin, elk instruktieboekje zegt juist dat je gelijk weg moet rijden. En zo hoort het ook.
de mijne dan tog niet zenne die trilt niet das waar maar mijn toeren tallen is pas naa 5 min normaal en jij mag NOOIT direct vertreken als jij wagen koud staa!!!! zo doe je je motor naar de klote
14 jaar
Zeca, lees je instruktieboekje eens. Volgens die boekjes is dat warm draaien juist slecht voor de motor. Duurt dan veel te lang.
Het is ook de pest voor je brandstofverbruik. Met een koude motor gebruikt de motor het meest.
Ik zou een gigantische ruzie hier krijgen met de buren als ik eerst de auto moet laten warmdraaien.
Om het maar niet te hebben over die dieselauto die hier elke morgen om 06.30 vertrekt.
En voor jouw informatie: ik vertrek al 40 jaar gelijk na het starten van de motor, ook al vriest het 10 graden of meer.
Een moderne auto heeft ook nog steeds een choke. Misschien geen choke-klep meer zoals vroeger bij een carburateur.
Maar wel een choke-functie. In de software van de motor-computer zit een aantal functies voor de koude start.
Onder andere eentje die het stationair toerental wat hoger stelt bij de koude start en het opwarmen.
okej dan :)
14 jaar
tis opgelost met een update!
de wagen trilt niet meer bij koude start..
gr
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar