hallo,
ik ben bezig met een tt die het wat heet krijgt.
heb na info te horen gekregen dat de waterpomp vaak last heeft van loszittend schoepenwiel,dus deze heb ik dan ook vernieuwd.
ook heb ik meteen de thermostaat vervangen.
na een proefrit werd de radiator maar gedeeltelijk warm en de onderste waterslang lauw dus dacht ik:die zit verstopt.
ik heb nu het koelsysteem gereinigd en doorgespoeld en nu word alles weer netjes warm.
maar toch loopt nog steeds mijn temperatuur op,vooral bij kleine stukjes rijden tot 120 gr. heb ook de koelvinnen gecheckt.
deze gaan wel draaien maar op stand 1(langzaam) en slaan ook weer af bij ongeveer 100-110 gr.
mijn vraag is:word ik nu voor de gek gehouden door mijn temp.meter? of zal er toch nog ergens een verstopping zitten?
als ik de temp. aflees met de kts loopt die ook gewoon op.
deze auto heeft wel vaker problemen gehad met de brandstofmeter dus mijn vermoeden gaat uit naar het metertje in het tellerhuis.
evt andere tips van harte welkom!
auto heeft nu 185000km gelopen maar zit wel al ander blokje in(weet niet meer precies km stand daarvan)
gr mars
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je de temperatuur kan uitlezen met je apparatuur,en deze is echt verschillend met diegene weergegeven op het IP,dan vermoed ik dat het IP deffect is,is een gekend probleem bij de TT van eerste generatie.
Mvg
Geert
ok,dus dit is dus een vaker voorkomend probleem van de eerste generatie?
ik ga het checken,bedankt alvast!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar