heren monteurs,
weet iemand wat het vacuum werkgebied is van de N75 klep, Audi a3 2.0 bkd
verdenk hem namelijk van mn problemen met de laaddruk
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zie http://www.gerritspeek.nl/vag-com_n75.ht... (wel voor 1.9 TDI blokken) en voor 2.0 TDI blokken citeer ik van Gerrits pagina: "Bij nieuwere auto's (bv. de 2.0 TDI's werkt het andersom: duty cycle 80% = N75 hoeft bijna niks te doen, duty cycle 15%: de N75 moet hard werken om de turbodruk binnen de perken te houden."
[quote=opel8276]heren monteurs,
weet iemand wat het vacuum werkgebied is van de N75 klep, Audi a3 2.0 bkd
verdenk hem namelijk van mn problemen met de laaddruk
alvast bedankt[/quote]
Regelklep gaat bijna nooit stuk. De turbo zelf echter gaat wel vast zitten.
Jos.
Hangt af van type motor. Bij mijn 1.9TDI (AGR, vaste turbogeometrie) heeft de N75 bij 3 ton de geest gegeven met continu noodloop als gevolg. Nij een 2.0 TDI hoeft de klep veel minder te werken en verwacht je ook dat deze het langer vol houdt.
13 jaar
Omdat de AGR een wastegate turbo heeft leek deze wel voor het leven gebouwd, deze turbo gaat eigenlijk nooit vastzitten. De turbo op de 140pk versie helaas wel, zeker bij een te rusige rijstijl.
Jos.
[quote=jos_br]Omdat de AGR een wastegate turbo heeft leek deze wel voor het leven gebouwd, deze turbo gaat eigenlijk nooit vastzitten. De turbo op de 140pk versie helaas wel, zeker bij een te rusige rijstijl.
Jos.[/quote]
Inderdaad, nu inmiddels 4 ton op de teller met deze turbo :-)
13 jaar
monteurs,
excuses voor mn late reactie maar heb dit weekend niet achter de pc gezeten.
jos, wat ik geconstateerd heb: bij starten van de auto trekt de n75 de as op de turbo helemaal aan, bij het gasgeven regelt hij echter maar een heel klein beetje. wanneer ik de auto uit zet gaat de as op de turbo weer helemaal terug. dus hij maakt wel zn slag, en was mijn conclusie dat misschien de n75 de boosdoener is.. dus die wil ik straks even testen met een vacuum meter ertussen.
als hier niets aan te zien is zal het de turbo zelf wel zijn
13 jaar
heb zojuist het vacuum gemeten 600 mbar bij stationair en ongeveer 200mbar bij volgas. dat leek mij goed.
daarna rijdend een log gemaakt en nu volgt de turbodruk de gevraagde waarde na 2 oscilaties.
dus ook geen noodloop meer. misschien hebben de schoepen wel een beetje vast gezeten en zijn ze weer los.
kortom ik hou het gas er goed op!
bedankt voor de reacties.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar