auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4-Avant: N75 & LMM reeds vervangen, A4 TDI houdt nog steeds in!

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI AVG

Beste mensen,

Ik heb sinds een tijd het volgende probleem, wanneer ik op de snelweg vanaf zo'n 120-130 het gas volledig induw versnelt de auto zoals gebruikelijk
maar ineens valt het vermogen weg. Na opnieuw starten is het vermogen weer terug.
Hij doet dit in principe al jaren maar na herstarten kwam de storing vaak maanden niet terug, nu is het structureel.

Inmiddels is reeds de LMM en de N75 klep vervangen maar dit het het euvel niet verholpen.
(ik ga morgen rijdend een log maken en deze nog vermelden)
Ik las al iets over de schoepenverstelling van de turbo die wellicht vast zou kunnen zitten,zou dit het wellicht zijn?

Ik hoor graag jullie advies!

Vrgr,

Patrick

Geplaatst door

Patrick8467 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ja ik vermoed dat dat de oorzaak is.
meestal gaat er dan een ruilturbo op er zijn er die de turbo er af halen en uit elkaar halen en met speciaal vet weer in elkaar zetten.
ik heb er niet veel sucses gehad dus wij doen het niet meer.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

12 jaar

Vandaag heb ik rijdend een logje gemaakt en dit is wat er uit komt:


Saturday,22,December,2012,12:09:11:10074
VCDS Version: Release 10.6.4 (x64)
Data version: 20110418



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine (038 906 012 AH)

12:09:09 Group 001
861 /min RPM
5.8 mg/str Inj. Quantity
1.700 V Voltage
81.9°C Temperature

12:09:09 Group 002
861 /min RPM
0.0 % Load
1 1 1 Bin. Bits
81.9°C Temperature

12:09:09 Group 003
861 /min RPM
290.0 mg/str Mass Air / Rev.
470.0 mg/str Mass Air / Rev.
79.7 % Duty Cycle
Saturday,22,December,2012,12:09:52:10074
VCDS Version: Release 10.6.4 (x64)
Data version: 20110418


Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 038 906 012 AH
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 2827
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 06325
VCID: 56A7826B9897
1 Fault Found:


17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -

Readiness: N/A

Patrick8467 0

12 jaar

ik bedrijp eruit dat de druk tehoog wordt en daar door in noodlop gaat kun je ook rijdend met een meetwaarde de turbodruk op meten om tezien bij wat voor belasting en druk de storing op komt.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

12 jaar

Goedemorgen Jan,

Ik heb in VCDS gekeken maar kan het veld niet vinden waarin ik de turbodruk kan meten, weet jij toevallig hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt,

Patrick

Patrick8467 0

11 jaar

01-Engine
groep 11
meetwaardeblok 2 en 3 waarbij 2 is de gevraagde turbodruk en 3 de geleverde druk.

martijn v o 0

11 jaar

kijk patrick je hebt het antwoord al gekregen van martijn.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

11 jaar

Jan & Martijn,

Bedankt voor de info; probleem is (voorlopig) opgelost, ik heb de turbo gedemonteerd en gereinigd, verstelling liep behoorlijk zwaar vreemd
genoeg zag de turbo er verder optisch erg goed uit, geen beschadigingen aan de schoepen en geen radiale of axiale speling, dit terwijl de
turbo er al 400K op zit.
Als het probleem weer op treedt zet ik er een nieuwe op!

Nogmaals dank voor de support!

Grtn, Patrick

Patrick8467 0

11 jaar

mooi maar als de verstelling vast zit is het zoals je ziet meestal zo dat de turbo op zich nog inorde is hoor.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.