Audi 80 : onregelmatig stationair toerental

deze moter loopt iets onregelmatig ongeveer 950 toeren,als je iets gas bij geeft loopt ie wel goed,heel soms loopt ie mooi,en dan plotseling weer niet,moter begint dan iets te gonsen en de auto begint ook iets te schudden.


dit probleem is soms met iets gas geven en dan heel rustig je gaspendaal terug laten komen wil ie soms wel mooi lopen.





iemand enig idee wat dit kan zijn ? zou het de klopsensor kunnen zijn?





moter rookt niet en trekt wel goed,stottert alleen bij over schakelen en dan een klein beetje gas geeft.

Ron10343

Geplaatst door Ron10343 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Is al eens uitgelezen,voor mij is dit een onbekend probleem.Wanneer is dit gebeurd,na een beurt of nadat er een radio is gemonteerd?.



Een klopsensor zit alleen op een benzinemotor gemon.



Als ik jou was zal ik hem eerst laten uitlezen.Misschien komt er iets boven water.



Ron10343 (0), 20 jaar geleden

hoi,hij is nog niet uitgelezen,maar wat heeft mijn radio hier mee te maken,ik heb deze auto gekocht zonder radio,toen had hij dit probleem al,ik heb er nu een radio in gebouwt,en het brobleem blijft,

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Op de radiostekker zit een snelheidssignaaldraad aangesloten,sommige radio's gebruiken dit signaal om het volume te verhogen als de auto harder gaat rijden.Ook wordt ie weleens gebruikt voor navigatie.



Het wil weleens gebeuren dat de radio niet goed wordt aangesloten,waardoor het snelheidssignaal ook niet meer bij de ECU van de motor kan komen.Dit kan weleens voor problemen zorgen,daarom vraag ik er vaak na.Echter bij jouw auto is dat dus niet geval.Je hebt trouwens wel gewoon kilometer aanduiding op je dashboard.



Wat het probleem bij jouw aouto is kan ik hier vandaan niet beoordelen,omdat dit nog nooit hebt meegemaakt.Advies dus om hem ergens te laten uitlezen.Ik zal als ik jou was bij een kleine volkwagen dealer of seat/skoda aanbellen en vragen of hun hem willen uitlezen.Deze zijn een stuk makkelijker hiermee dan de grotere dealers.



Ron10343 (0), 20 jaar geleden

zou er dan ook weer een draad terug moeten lopen van de radio ?

er zit geen orginele stekker meer aan ? ik heb een voeding en een - en er zit nog een draad die op mijn licht mee schakelt,dus geen draad die mogelijk terug gaat naar de ecu.



alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Nadat ik je verhaal had gelezen schiet het me te binnen dat audi nogal uitspaart op de bedrading.Pas geleden hadden we een audi A4 binnen staan waar een radio gemonteerd moest worden.Hier lag ook geen geschakelde voeding,deze moest hij vanaf de zekeringkast trekken.Dus bij deze auto zal er waarschijnlijk standaard ook geen snelheidsdraad aanwezig zijn.



Advies blijft door nog steeds,uit laten lezen!


Ron10343 (0), 20 jaar geleden

draden lagen er al,toch vrij nettjes gebundeld,naar mijn weten is het een draad met rood/bruin of rood/blauw continu spanning,

ook met contact uit.



maar geeft audi geen melding met een storing, deed mijn vorrige auto wel ,dmv een lampje(opel vectra)


alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

De kleur draden kloppen met wat de fabriek gebruikt.



Het voorgloeilampje wordt in VW groep gebruikt als het storingslampje.Deze gaat niet altijd brandde als hij een storing heeft opgeslagen.


Ron10343 (0), 20 jaar geleden

bedankt voor het advies,en uitleg ,ik laat hem van de week uitlezen.



,

Ron10343 (0), 20 jaar geleden





ik heb hem laten uitlezen,geen storing.

en nu ? denk dat ik mijn versuifers nog maar laat testen,anders zou ik het niet meer kunnen verzinnen.



alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Verstuivers laten reinigen verhelpt dit probleem denk ik niet,echter kan het nooit kwaad om ze te laten reinigen en opnieuw af te laten stellen.Eigenlijk moet dit om 100.000KM gebeuren,alleen doen garages dit niet om te kosten voor de klant te beperken.Het reinigen gebeurt alleen als de klant een probleem hebt zoals in dit geval.



Als dit niet geholpen heeft,zal ik als ik jou was een afspraak maken bij een dealer,om je auto goed te laten controleren op eventueele fouten die het diagnose systeem niet opmerkt.



Ron10343 (0), 20 jaar geleden

ik heb de verstuivers laten testen,en ze zijn volgens dat bedrijf af ,ik kreeg het advies om ze te vervangen.

deze verstuivers kunnen overgens niet afgestelt worden,kosten

77 euro p/ st en 400 euro voor die met het draadje er aan,maar dan heb je wel wat,(geintje) probeer wel van een sloper,kost nl 50 euro voor 4 st

Ron10343 (0), 20 jaar geleden

problem verholpen,

het was het afstel mechanisme van de brandstofpomp,denk je ook niet aan als zo,n ding is gereviseerd.

maar ze vervangen dus niet altijd dit onderdeel bij revisie,omdat het te duur is,720 euro.



ik heb hem overgens van een pomp van een a6 ,over laten zetten,bij buchli diesel harderwijk. moterloop weer als een zonnetje.



gr ron

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.