close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4: optrekken A4 2.0 2002

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo,

Bij warmgelopen motor is het lastig om vanuit stilstand op te trekken zonder 'hik'

Als je net wegrijd met koude motor merk je dat niet omdat hij dan nog in de koudefase loop zit denk ik.
Het is vooral lastig als je afremd tot stilstand en dan weer moet optrekken.

Het went in zekere zin wel een beetje maar ik heb in vergelijkbare A4's gereden die dat probleem niet hadden.

De motor loopt verder goed en schakelen ed gaat ook goed, koppelings slag is ook goed.

Zou het aan het m.i. wat trage oppakken kunnen liggen als je gas geeft vanuit stationair?

Alvast dank

Geplaatst door

johnp (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zo en zo reageren deze motoren heel traag op het gas,maar ik zou eens proberen om het gasklephuis te reinigen en in basis laten zetten met de testkast,zou kunnen schelen.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

OK thx! ik ga er vrijdag even naar kijken.

Ik lees her en der ook iets over cilinders onder het pedaal e.d. ??

Mijn audi dealer zei in elk geval dat de koppeling van deze 2.0 motor (bj 2002) niet te stellen is.. als het al daar aan lag natuurlijk!

Thx!

johnp 0

17 jaar

mijn auto verbruit veel voor een audi 80 1900td

redondo22 0

16 jaar

Beste John,
als jij jouw probleem hebt opgelost, dan is daarmee mijn probleem denk ik ook van de baan.
Jouw verhaal komt mij bekend voor.
Heb zelfs de LMM vernieuwd(origineel Hitachi), bobines (alle 6), nieuwe bougies en een nieuwe distributieriem (en staat op tijd) maar het probleem lijkt er niet uit te krijgen het is wel iets verminderd op benzine lijkt het minder erg dan op LPG, maar is nooit helemaal weg.
Ik denk dat het moet zitten in het motormanagement dan wel in de aansturing hiervan. Smoorklephuis aansturing/werking zou bij mij nog een optie kunnen zijn, verder weet ik het ook niet.
Laat aub weten hoe jij het euvel hebt opgelost.

Alvast bedankt, (ik denk namens meerdere Audi rijders)

thieu 0

16 jaar

Hoi John,
heb je wellicht nieuws/update (ter lering) voor ons?

Bedankt alvast. Thieu

thieu 0

16 jaar

Ik heb dezelfde auto en had dit probleem ook, via dit forum ook het advies gehad om het gasklephuis schoon te maken en de gasklep terug in basisistand te zetten.auto rijd nu goed.
Wat ik nog wel wil melden is dat ik goed kon merken dat als je het gaspendaal een klein beetje intrapte ( 1 a 2 cm )de motor niet omhoog ging in toeren.
Dit verklaart denk ook de hik, omdat er eerst niets gebeurt om dan vervolgens met veel gas op te pakken.

Groet,
Peter

oomklaas 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.