Audi A4: chippen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5tdi

ik wil mijn a4 2.5tdi multitronic laten chippen.bj 2003.163pk.310nm
nou heb ik vershillende verhalen gehoord over de multitronic bak.
de een zegt dat het wel kan en de ander zegt dat je het beter niet kan doen omdat deze er niet tegen kan.
Is er iemand die hier meer van weet of er ervaring mee heeft en waar ik het dan het beste kan laten doen.
Moet dan ook de software van de bak aangepast worden.

s-line

Geplaatst door s-line (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

wat wil je
harder
sneller acc
grotere kar trekken
problemen creeren in de nabije toekomst??
mvg jerry

s-line (0), 17 jaar geleden

Ik wil niet harder ,maar wat meer koppel en geen problemen in de toekomst

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

niets aan doen
lekker standaard laten
anders een met grote koppel af fabriek kopen
anders moet je alles aan passen
remmen motor man brandstof regeling turbo regeling
wordt vaak niet gedaan en levert vroeg of laat probleempjes
en kosten
kan je altijd hier om oplossing vragen
echte pro's geven dan eerlijk advies,en dat is niet wat je horen wil want da kost euri's
mvg jerry

jos_br.5980 (0) PRO, 17 jaar geleden

Er worden hier zat auto's zonder problemen getuned. Bij de multitronic bak wordt bij een goede tuner hiermee rekening gehouden. Een goede tuning houdt inderdaad in dat niet alleen de hoeveelheid brandstof wordt aangepast maar ook zaken zoals turbodruk en vervroeging. Ik snap dus niet goed waarom sommige zo negatief zijn over tuning, wanneer dit goed gebeurt zijn er geen problemen, zeker niet bij producten uit de VAG stal, deze lijken wel gebouwd voor de eeuwigheid, oftewel hebben een ruime marge.

Jos.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

maar na tunen wordt er vaak op de ruime marge getuned en dit vroeg of laat steeds weer gebruikt en dan gaat ook dit problemen geven/stuk
tunen is niet erg maar niet wat er door de fabriek aan marge is ingebouwd teniet doen door naar het einde van die marge te gaan
o.a remmen aanpassen is niet goed koop e wordt dan maar achterwege gelaten
dus wordt er uit kosten overweging maar half bakken gedaan.
ik zeg niet dat dit(altijd) aan de tuner licht maar meer aan de uitgever van de euris
mvg jerry

jos_br.5980 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik heb hier toch zat voorbeelden van een goede tuning. Een ervan is een 130pk Cordoba (tdi), getuned naar 182pk,412nm en gewoon 250000km zonder problemen, terwijl de auto zelfs van tijd tot tijd op de nurburgring uitgelaten werd. Eigenaar rijdt nu weer een Ibiza met eenzelfde motor incl.verder aangepaste tuning. tot nu inmiddels 30000km, weer zonder problemen, beide echter wel met aangepaste remmen. Zo lopen er hier inmiddels nog verder aangepaste auto's en gelukkig ook weer zonder problemen.

Jos.

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Naar mijn idee kan tunnen wel,het ligt er alleen aan hoe je er zelf mee omgaat,doe je het om vermogen en dus lekker VAAK het gas intrapt,ja dan gaat hij sneller stuk....

Ricky,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.