hallo
de motor van deze wagen gaat soms op drie cilinders draaien,
de storing die dan in de motorstuurdoos staat is misfire cilinder 2,
je kan met de vag-com ook duidelijk zien dat hij de misfire's optelt.
na een tijdje aanhoudend overslaan schakelt hij ook de injectie op cilinder twee uit, en begint hij heviger te schudden(waaruit ik besluit dat de cilinder nog wel een beetje meewerkt)
heb de compressie al gemeten is ok, bobijn is reeds vervangen alsook de bougiekabels, verstuiver is van plaats verandert, alsook de rail gedemonteerd en de injectie visueel gecontroleerd, scoopbeeld van injectoren genomen lijkt normaal, scoopbeeld van aansturing bobijn gecontoleerd ook ok, systeem geconroleerd op valse lucht ook ok, lektest op de cilinders uitgevoerd ook ok, motorstuurdoos vervangen en gecodeerd ook ok,
weet er iemand welke test ik nog kan uitvoeren
dank bij voorbaat
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb een keer gehad dat de klepzitting soms loskwam,waardoor de klep niet afsluit,die motor liep de ene keer goed en de andere keer op 3 cylinders.
Als de motor weer slecht gaat lopen,zet hem dan gelijk uit en ga gelijk compressie meten op die cylinder die overslaat,kijken wat dan de druk is.
heb de cilinderkopgedemonteerd, kleppen gerodeerd, klepzittingen gecontroleerd, er was wel vrij veel koolafzetting in de cilinders, grondig gereinigd, en heb voor de zekerheid ook de egr klep maar afgesloten, motor draaide eerste vijf minuten prima, maar nu herkend hij weer vrij regelmatig misfire op cilinder twee. weet er soms iemand hoe de motorstuurdoos een misfiredetecteerd, ik denk dat hij dat doet door de krukasversnelling te meten, maar zeker ben ik daar niet van
groetjes kvc
Hoe is de compressie op die cylinder op het moment dat hij slecht loopt?
ja was goed, maar heb in de handboek servive techniek een nota gelezen over sterke vervuiling in de verbrandingskamers, was het geval. maar om dat te controleren heb ik even heel de boel gedemonteerd, maar dat was dus niet de oorzaak van het probleem.
Aangezien reeds alles is vervangen blijft alleen nog de klopsensor over lijkt me. Of een bedradingprobleem naar de 2de injector?
16 jaar
heb de bedrading van de injectoren van de eerste en de tweede cilinder eens verwisselt, op stationair toerental maakt dat niet uit, en het probleem blijft op de tweede cilinder zitten, alleen gaat hij dan na verloop van tijd de injectie op de eerste cilinder uitschakelen, en draaithij dus helemaal slecht. klopsensor afgekoppeld geen verschil.
orgineel kan je 2 types bougies bestellen, heb mijn nieuwe ngk bougies vervangen door beru's en laatste misfires zijn uitgebleven, begrijpen wie begrijpen kan...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A2 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar