Hallo,
Deze auto trekt slecht en nageld dan erg.
Storingsgeheugen uitgelezen code 1248 inspuitregelbegin.
Kan iemand mij vertellen wat de oplossing is?
B.v.d.Pieter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
foutcode: 17656 P1248
nl Inspuitbegin regeling regelverschil
du Spritzbeginnregelung Regeldifferenz
en Injection Start Regulation Control Deviation
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Verlies van vermogen bij hogere toerentallen
Moeilijk starten
Mogelijke oorzaken:
Inspuitbegin (pomptiming) verkeerd
Ventil voor het inspuitbegin (N108) is defekt
Bedrading en/of aansluitingen van/naar Ventil voor het inspuitbegin (N108)
Injection Pump Control Range geblokkeerd of vuil
Tank is leeggereden
Brandstoftoevoer is niet in orde
Lucht in het brandstofsysteem
Zekering(en) defect
Mogelijke oorzaken:
Check inspuitbegin (pomptiming)
Check/vervang Ventil voor het inspuitbegin (N108)
Check bedrading en/of aansluitingen van/naar Ventil voor het inspuitbegin (N108)
Check de tank en brandstofvoorziening
Lucht in het brandstofsysteem
Check zekeringen
Extra info:
Soms samen met andere foutcodes zoals 17654.
I am trying to help a fellow clubber who's car won't start.
The car is as follows:
2000 Jetta TDI
Mileage: 302,000 (not a typo)
Maint: All done to spec by dealer
Condition prior to dying: fine, driving like normal, nothing out of the ordinary.
As it was described to me, the owner was driving the car, it started to sputter as if it were not getting fuel and then the engine just died.
- It will not restart.
- You can turn the key, the car will turn over freely with no unusual metal to metal sounds.
I tested the following:
- there is fuel in the filter and line to the pump
- the inj. pump stop solenoid works
- all electrical connections in the engine seem intact
- relay 109 is functional and fine (tested on the other TDI that was handy)
- no abnormal indicators on the dash lights (no special idiot lights)
Hi,
Sounds like the injection pump is toast. Crack an injector line while its cranking to see if it sprays everywhere. If so, can you push start the car? I've seen pumps that were so worn they needed lots of rpms to start. The start of injection solenoid is a problem with the timing piston. It's probably worn too and leaks bad (internally) and can't advance when started. The front lift pump can fail to feed the main piston too when worn.
The maf must have been unplugged w/ the ignition on. The car can run w/o the maf.
If the battery gets very low from cranking you'll see other intermittent faults occur.
Do you see rpms on the tach when cranking?
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 07 augustus 2005
Hallo, OPGELOST
Bij deze auto bleek dat de plunjer van de vervroeging in de brandstofpomp vast zat.
De pomp is hersteld bij Pul in Urk, en hij rijdt weer perfect.
Bedankt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar