Audi 200: remmen lopen vast 200 turbo

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

hallo daar ben ik weer.

mijn broer heeft een audi 200 turbo uit 84 met een kg motor waarbij de remmen vast lopen onder het rijden als je een tijdje op de auto snelweg zit, bij korte stukken heeft ie er geen last van.

ik heb de rem klauwen(gelijders waren roest vrij) na gekeken en nieuwe blokken,schijven en blauwe rempasta gemonteerd (ivm abs)
maar het probleem blijft terug komen. als je gewoon remt zit het wiel vast en laat je de rem los komt de schijf volledig vrij je hoort hem niet meer aan lopen of zo.

ik heb op een audi forum gelezen dat het aan de hoofdremcilinder kan liggen, maar ik zie daar de samenhang niet van in.

iemand ervaring of tips??

kim a

Geplaatst door kim a (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

zx9r (0), 14 jaar geleden

Is een bekend probleem bij die auto's...
Wil je het zeker weten, simpel te achterhalen..
Neem een fles water mee, zitten de remmen weer vast, gooi het water over de hoofdremcilinder, en is het dan weg, heb je de oorzaak....

Hans4037 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=zx9r]Neem een fles water mee, zitten de remmen weer vast, gooi het water over de hoofdremcilinder, en is het dan weg, heb je de oorzaak....[/quote]
Leg eens uit Chris?

Hans

kim a (0), 14 jaar geleden

oja simpel maar goed idee bedankt voor de tip.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

dat wil ik ook wel eens hans ...

Hans4037 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=citroënmonteurtje]dat wil ik ook wel eens hans ...[/quote]
Misschien moet het ingestraald water van Jomanda zijn.

Hans

zx9r (0), 14 jaar geleden

Is niet zo moeilijk uit te leggen, die 200 turbo's worden nogal heet onder de kap, vooral bij veel file en stadsverkeer.. Dan worden die remcilinders net ff iets te heet ( klinkt raar maar ia echt zo) dan kan het net voorkomen dat de retourleiding niet meer vrijkomt...
FF koelen met water, en de boel komt meteeen weer vrij...
Hoofdremcilinder is echt een probleem bij die dingen hoor, heb zelf een Treser 200 gehad, en daar had ik standaard een oliecan met water in liggen, vooral als ik weer naar de randstad moest , kwam ik regelmatig stil te staan met die auto omdat de remmen vastliepen, gelukkig hadden onze oosterburen dat eerder door dan wij, daar werd het regelmatig gedaan

hier ff voor je opgezocht

Ein typisches Problem der 44er und wohl auch anderen Modellen und du kannst zu 99% von einen defekten HBZ ausgehn.

Am leichtesten kannst du da testen indem du - wenn er wieder "selber" bremst - kaltes Wasser über den HBZ kippst. Wenn sich die Bremse dann wieder kurzzeitig löst (bis der HBZ wieder heiß wird) hast du deinen Bösewicht.




groeten Cris

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

nou lekker, remvloeistof is hygroscopisch, dwz dat het water AANTREKT hier door komt er dus meer water in je rem systeem ! NIET DOEN DUS, of je wil eens proberen als die boom toch wel aan de kant springt ...

Santa (0), 14 jaar geleden

Dan kun je, naast water voor de remmen, ook een kettingzaag meenemen voor die "onwillige" bomen......

audia4 (0) PRO, 14 jaar geleden

remedie:

zorg dat het pedaal iets meer vrije slag heeft dan opgegeven...... dan komt het compensatiegat in de remcilinder altijd vrij.

Petje57 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=citroënmonteurtje]nou lekker, remvloeistof is hygroscopisch, dwz dat het water AANTREKT hier door komt er dus meer water in je rem systeem ! NIET DOEN DUS, of je wil eens proberen als die boom toch wel aan de kant springt ...[/quote]
Nou, zo'n vaart zal het niet lopen. Het is de bedoeling, neem ik aan, dat je met het water dan de pomp koelt via de buitenkant, niet om het water in het reservoir te kiepen..........


Gr.

zx9r (0), 14 jaar geleden

Nou citroenmonteurtje, je hebt de klok horen luiden......
Je moet het water er niet in gooien, maar over de metalen HRC...
Dacht je nu echt dat er dan water opgenomen werd in de remvloeistof....

Hoe moeten al die motorrijders dan in de regen rijden, die hebben ook geen motorkap over de remcilinders ....
De enigste reden dat er vocht in je remvloeistof komt, is door het verplaatsen van de vloeistof er steeds lucht in en uit je reservoir gaat, en de waterdamp in de lucht opgenomen wordt in je remvloeistof. En omdat dat steeds maar minimale hoeveelheden zijn de je verplaatst, is de hoeveelheid damp dus te verwaarlozen, en kun je remvloeistof dus makkelijk langere tijd laten zitten....



Dan even voor de boomreactie's, ik begrijp uit jullie reactie's dat jullie nog nooit met zo'n audi en dit fenomeen te maken hebben gehad, maar het is echt niet zo dat de rem er plotseling opkomt, je merkt op een gegeven moment als je veel geremd heb dat de trekkracht van de auto langzaam minder wordt, en dan is het weer zover...

Dit gebeurt niet dagelijks, maar het gebeurt, en de TS wilde weten hoe dit kon, en ik gaf hem even de mogelijkheid om de juiste diagnose te stellen, daarna kan hij weer verder, want zoiets gebeurt nooit voor de deur, maar altijd als je op weg bent.
Ik spreek uit ervaring, dus niet van horen zeggen...TS kan er mee doen wat hij wil...

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Aangezien de vraag van de TS hiermee beantwoord is en verdere onzinnige discussie te voorkomen is deze [img]http://img138.imageshack.us/img138/4893/...[/img]

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Wil ik nog wel even opmerken dat ZX9R een plausibele en goed onderbouwde reden en oplossing heeft aangedragen, alleen zou ik ff met een spuitfles verneveld de hoofdrem cilinder koelen.
Het op deze manier beantwoorden of commentaar geven op een antwoord waar de topicstarter wat mee kan door forumleden die zelf verder geen oplossing aandragen heeft natuurlijk tot gevolg dat de serieuzere leden zich wel 2 maal bedenken voordat zij weer een antwoord plaatsen.
(hopelijk is dat dan bij een probleem waar deze heren zelf geen idee hebben).
Het verhaal met wijkende bomen en kettingzagen etc etc hebben we het hier nu wel even mee gehad!

groeten

Peco Power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 200 of stel zelf een nieuwe vraag.