close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6 2005: Roetfilter naderhand inbouwen

Bouwjaar: 2005

Is het mogelijk om bij deze auto achteraf eenzelfde roetfilter in te bouwen als er normaal af fabriek ingezet kan worden en zo ja hoeveel kost dat dan en zo nee zijn er nog andere roetfilters die wel ingebouwd kunnen worden?

Geplaatst door

richard9712 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand?

richard9712 0

19 jaar

Met zo'n nieuwe wagen?? Daar weten nog maar weinig mensen iets over hoor... Hoor anders eens bij je dealer. Succes

Fredo 0

19 jaar

roetfilters zijn niet achteraf te monteren!.. de werking van een roetfilter, daar denkt men zeeeer!! simpel over met de meest mooiste denkbeelden daarbij! ( bv, we schudden hem ff leeg boven de kliko! )

het groffe roet blijft in een filter steken en het fijne roet oxideert voor een deel in de katalysator. Het groffe roet verzamelt zich in het roetfilter
De katalysator, het heeft een katalytische werking. De katalysator gebruikt onverbrande koolwaterstoffen (HC) om stikstofoxide (NOx) om te zetten in water en koolzuur. De hoeveelheid omgezette NOx is dus afhankelijk van de hoeveelheid onverbrande koolwaterstoffen. De werking is vergelijkbaar met een normale kat..

de verwachtingen over de levensduur van een roetfilter zal gaan liggen rond de 100000km..

de kosten van een roetfilter ( afhangkelijk van het type )komen te liggen zo rond de 1000,- euro


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Bedankt Paul, nu weet ik er ook weer iets meer over...

Fredo 0

19 jaar

Roetfilters zijn zeer zeker wel achteraf te monteren bijv. door dit bedrijf www.twintec.de deze kat vervangt de originele oxydatiekatalysator omdat het tegelijk oxidatiekat en roetfilter in 1 is!
Op de audi site http://www.audi.com/de/de/unternehmen/ne...
staat dat de audi a6 2.7 tdi af fabriek is voorbereid voor een roetkat daarom denk ik dat de roetkat af fabriek er ook naderhand in te bouwen is de dealer weet dit niet daarom vraag
ik het hier!
De levensduur van de nieuwste roetkat is een autoleven lang.

richard9712 0

19 jaar

Een roetfilter naderhand inbouwen is in principe wel mogelijk alleen schijnt de werking een stuk minder te zijn dan een af-fabriek systeem.(levensduur +/- 80.000km en toevoeging in de brandstoftank).Bij een af-fabriek systeem zijn verschillende sensoren in het uitlaatsysteem geplaatst en heb je een ander motormanagement dit om een regeneratieproces op te starten om de roetdeeltjes in het filter te verbranden.De temp.in het filter is hier n.l bij gewoon rijden te laag voor,moet +/- 650 graden zijn.Afhankelijk van het gebruik/rijstijl gebeurt dit om de 400/700 km.(ik weet het niet meer precies)Er word dan ook meer brandstof ingespoten,dus het verbruik kan ook hoger zijn.Als je het af-fabriek systeem later wil monteren moet je dus een ander uitlaatdeel/roetfilter/motorregelapp./uitlaatsensoren aanschaffen en laten monteren wat aan delen mischien al wel zo'n 4000 ex zal kosten.(zeer grove schatting)

erik2819 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.