Hallo,
Ik heb sinds een jaar een audi a4 avant van 2001,oude model wel.
De klacht is dat de ruitenwissers soms bij de koude start vanzelf aangaan en pas na een slag of 6 weer uit gaan en dan niet altijd in de nul stand terug gaan.
Doe ik dan de interval stand aan dan werken ze gewoon, weer uit dan gaan ze soms weer van zelf.
Ook met 1 keer naar beneden tikken blijft het meestal dan niet bij 1 slag.
als de auto warm is geen problemen.
zomers ook geen problemen
Ik denk zelf dat het in de motor zit aangezien het interval relais werkt.
Iemand een idee?
Met handscanner (maxscan) geen fouten
Ben zelf monteur maar meer in de vrachtwagens en bedrijfs busjes en bouwmachines.
BVD Jeroen
Geplaatst door gerardmer (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Jeroen
Waarschijnlijk ligt je probleem in de ruitenwisser motor zelf..
Gr Stefan
nehro (0), 14 jaar geleden
Heb het zelfde meegemaakt het lag aan de ruitenwisser motor
gerardmer (0), 14 jaar geleden
Als het weer wat beter is zal ik er eens een ander opzetten.
BVD
a3/a6 (0), 14 jaar geleden
Ik zou toch eerst het relais nakijken. Slechte relaiscontacten geven ook dat soort problemen (de contactpunten op het relais zelf)
gerardmer (0), 14 jaar geleden
Zal ik doen , maar de wisser blijven soms midden op het raam staan, en dat is de motor zijn afdeling toch?
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Toch blijf ik erbij dat de ruitenwisser motor je probleem veroorzaakt..
a3/a6 (0), 14 jaar geleden
Ik zeg niet, dat het de motor niet is. Alleen zou ik zelf eerst de contactpunten in het relais schoonmaken. Als die vervuild zijn of ingebrand en wat blijven plakken, krijg je ook dat soort problemen. Ook het ergens halverwege stoppen. Het relais eruit pakken, openen en controleren is simpeler dan de motor eruit halen, openen en controleren. (nb.: bij mijn golf was het dus wel het relais)