Min Audi met een necam gas installatie (motor 1.6i) wil bij koud weer niet overschakelen naar gas. Indicatielampje wordt wel oranje (elektrisch dus wel op lpg). Cilinderkop net gereviseert. Motor valt echt uit bij koud weer bij overschakelen. Als ik dan zelf schakelaar op benzine zet en klein stukje door rij schakelt motor wel over op lpg. Als buitentemperatuur 15 graden of hoger is is er geen probleem. Ook heb ik bij het loslaten van het gaspedaal bij rijden op lpg soms een stotend gevoel van de motor (versnellingspook zie je ook erg heen en weer gaan). Auto rijd verder prima op gas als benzine. Verdeelhuis gas schoongemaakt en stappenmotor vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Temperatursonde van de inspuiting eerst maar eens vervangen, die gaan vaak kaduuk bij VAG auto's
Beste Harry, welke temperatuursonde bedoel je? Temperatuursensor van koelsystem heb ik al vervangen.
19 jaar
de 4 polige van de computer en het dashboard, zit volgens mij tussen de motor en het schutbord in een koelwaterleiding, ter hoogte van de cilinderkop.
Je motor slaat dus af als het overschakelt naar gas. Als je de propaanslang tussen de verdamper en verdeelhuis losneemt na het afslaan, komt daar dan gas uit? Als er gas uitkomt moet je het gaan zoeken in het verdeelhuis. Komt er geen gas uit dan moet je het zoeken in de afsluiters op de tank en bij de verdamper of de verdamper zelf.
Verdamper??? 1997 is toch wel een G3 installatie??
Hoezo?????? Kan een G3 systeem geen verdamper hebben dan?
G3 wordt toch vloeibaar vanaf de tank aangevoerd en vloeibaar ingespoten in de inspuitstukken die extra voor de gasinstallatie in de inlaatbochten naast de benzine spuiters zijn gemaakt.
Dat is LPI, maar er zijn meer systemen op de wereld.
Inderdaad verdamper en G3 gaat perfect !
Slang los gehaalt van verdamper en er komt gas uit na het afslaan. Stond redelijke druk op (hoeveel druk moet dit eigenlijk zijn?). Verdeelhuis half jaar geleden door gasboer schoongemaakt en stappenmotor vervangen. Kan er nog iets stuk zijn in verdeelhuis waardoor ik dit probleem heb?
19 jaar
Aan de zijkant van het verdeelhuis zit een spoeltje met een tweepolige aansluiting. Deze klep moet openen als de motor overschakelt van benzine naar gas. Als deze klep niet werkt of het DFCO-membraan in het verdeelhuis blijft plakken kun je dezelfde problemen hebben.
Beste Hakeem, had vandaag ook met gasboer gebelt en hij zei dat deze klep niet de oorzaak kon zijn (klopt dus niet!!). Als ik spoel door meet meet ik ongeveer 28 ohm (met koude en warm motor). Heb jij misschien voor mij een schema hoe zo'n verdeelhuis er van binnen uit ziet. Anders moet ik verdeelhuis maar weer uit mekaar halen. DFCO membraam is dat het grote membraam wat onder in het verdeelhuis zit?
19 jaar
Heb je de zelfdiagnose al uitgelezen?
Stuur je zo de handleiding hiervoor.
19 jaar
Beste Rinke, dus jij belt een gasboer en die vertelt je dat de klep niet de oorzaak kan zijn. Wat zit ik hier dan nog voor adviezen te geven??????? Je meet nu wel de weerstand van de spoel maar is die mechanisch ook goed. Ik heb geen schema van de binnenzijde van het verdeelhuis. Gewoon openmaken en goed opletten is het devies.
Beste Hakeem, als je met gasboer belt over onderdelen kun je ook het probleem voorleggen. Bedankt voor je advies, gister solenoid en pakkingen vervangen en verdeelhuis schoongemaakt, vanmorgen goed overschakelen (hoop dat het zo blijft als kouder wordt).
Kees graag zo ik de handleding ontvangen voor eventuele problemen in de toekomst.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar