Mijn Audi heeft al een tijd het volgende probleem. Bij het optrekken hoor ik bij een warme motor een schrapend/schurend geluid. Het is een kort geluid soms een paar keer achter elkaar en altijd in het toeren gebied van 2000-2500 toeren. Als ik het geluid hoor schokt de motor en houd hij in. Inmiddels ben ik ongeveer 700,- verder en wordt het geluid steeds erger en begint het steek maar in de brand scenario steeds aantrekkelijker te worden .
Wat is er allemaal vervangen/gecontroleerd
Vervangen
Luchtmassameter
Lambda sonde
Uitlaatgas druk sonde
Brandstoffilter
Luchtfilter
Gecontroleerd
Distributie timing
Hall signaal
Krukas sensor
Turbodrukken tijdens rijden
Zoals gezegd wie het weet mag het zeggen,moet over 3weken richting Italië met de sleurhut dus de tijd begint wat te dringen.
Groeten Edgar
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dubbelmassa vliegwiel naar de haaien,vandaar ook het schokken.
Schurend geluid komt waarschijnlijk van druklager.
Lijkt idd op vliegwielproblemen
vreemd dat er allemaal electronische prullaria word vervangen voor een duidelijk hoorbaar MECHANISCH probleem!
Idd. 2massa vliegwielen willen graag deze geluiden geven, let wel, dat grapje kost een hoop geld.
Even een aanvulling mijnerzijds
Het feit dat er electronische onderdelen zijn vervangen komt omdat de foutcodes dit aangaven vandaar, ook was de waarde van de LMM beneden peil dus wat dat betreft neem ik de garage niks kwalijk. Het schurende geluid is pas van de laatste tijd, het schokken (Inhouden van de motor) deed hij al een tijd eerder. Ik heb een werkplaatschef vanb audi laten meerijden en deze dacht aan een defect in de brandstof pomp en rade mij aan het brandstof filter te vervangen en te kijken of het oude filter olie bevatte. Dit heb ik gedaan maar kan nu niet zeggen dat er echt olie in het filter zit wel is hij zwart verkleurt maar de diesel die nog in het filter zat had de normale kleur.
Wat betreft het vliegwiel kan ik deze controleren zonder de bak te demonteren?
Verder een ieder tot nu toe bedankt voor het meedenken
Groeten Edgar
12 jaar
Zet em in de vrij,hoor je gerammel of schurende geluiden is het druklager naar de haaien.
Koppeling is van buitenaf moeilijk te controleren,vaak merk je het aan licht schudden met het intrappen van de koppeling,net of tie even op drie poten loopt valk voordat tie stationnair gaat draaien.
Maar voor echte controle moet de bak eraf.
12 jaar
In zijn vrij hoor ik geen gerammel en loopt de motor rustig, het is puur als de motor warm is dan begint hij tijdens het optrekken te schokken,soms 1x soms meerdere keren achter elkaar en bij elke schok ook het schurende geluidje. Zou dit nog steeds het vliegwiel kunnen zijn? Vind het namelijk zo vreemd dat hij het dan niet met koude motor doet? Ik rij veel lange afstanden op de snelweg en als ik rond de 120/130 rijd merk ik niks en rijd hij gewoon lekker het is puur binnen het toerengebied van 2000-2500
12 jaar
Waarschijnlijk doet zich bij die toerentallen het onbalans voor.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar