close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4 : schudden auto bij stationair toerental en koude motor

Mijn Audi A4 avant 2.5 tdi schud lichtjes bij stationair toerental en koude motor.

Bij hoger toerental en tijdens het rijden, (terug)schakelen, trilt de auto niet.

Het schudden wordt iets minder wanneer ik de koppeling intrap.

Wanneer de motor warm is loopt de motor perfect rond en slaat geen slag over.

Kan het het 2 massa vliegwiel zijn, de koppeling werkt overigens perfect.

Ik vind het vreemd dat de motor in warme toestand niet "schud".

Kan het zijn dat er een verstuiver "achterblijft"?

Ik wil voorkomen dat ik het vliegwiel vervang terwijl dit niet nodig blijkt te zijn.

Auto heeft 200 dkm gelopen, heeft nu 190 pk en 370 Nm. Vanuit stilstand vol gas geeft geen trilling op vliegwiel of koppeling(spedaal), het ding loopt als een speer.


Wie weet raad/heeft tips ter controle?

Ik lees dat het vaker voorkomt, maar niet altijd aan het vliegwiel te wijten is....

Geplaatst door

willem_dokkum (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Voer even de gegevens van de auto en de motorcode in.

De ene 2.5 TDI is echt de andere niet....

Het 2m vliegwiel zorgt idd voor trillingen maar bij sommige TDI's wil het beruchte kabelboompje ook wel zorgen voor trillingen (cilinderoverslag).
Hangt dus af van het type motor c.q. type inspuiting.

Santa 0

16 jaar

Door moderator in juiste rubriek gezet.
Vul alle gegevens even in ......

Hans4040 1285
badge vip badge

16 jaar

Okee, het gaat om een a4 avant 2.5 tdi 163 pk van januari 2003 met motorcode BFC

@Santa: hoe zit het met dat beruchte kabelboompje? Hoe kun je dit checken?

willem_dokkum 0

16 jaar

Volgens mij heb jij dan nog een VP i.p.v. een PD.
De PD (Pumpe Düse=pompverstuiver) heeft dat kabelboompje onder het kleppendeksel.
Een VP (VerdeelPomp) niet.

Ik denk bij jou dan in de richting van het 2 massavliegwiel.

Je hebt hem gechipt, he? (proline pakket s line uitgevoerd verlaagd sportonderstel)
Straks tesamen met je auto verjaardag vieren?

Santa 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.