Het volgende probleem treedt op.
Als de motor koud is, schud deze bij lage toeren. Net alsof hij op 3 cilinders loopt.
Bij warme motor treedt het effect minder op, maar het is niet helemaal over. Met name bij stationair toerental.
De bougies zijn vervangen, maar dat helpt niet. Hij heeft ca. 275.000 km gereden zonder problemen.
Het zou dus ook iets met compressie verlies te maken kunnen hebben. De trekkracht lijkt ook wat minder.
Heb de laatste tijd veel langer nodig om van 120 naar 140 km/uur te komen, lijkt het.
Het verschil tussen benzine en gas lijkt verder verwaarloosbaar klein.
Iemand ideeën?
Groeten,
Jos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dag Jos. Laat eens compressie meten. Het zou niet onmogelijk kunnen zijn dat de klepzittingen zover zijn ingezakt, dat de automatische stelmogelijkheid niet verder kan. Dit kan je beroerde lopen van de motor verklaren. Inderdaad zal dan bij warme motor dit euvel minder zijn. 275000 km. is toch al een best eind.
Een goede 4-gas meting kan hierbij ook info geven.
Groeten.
denk dat je ergens een vacuumprobleem hebt, of de temp voeler voor de koude omloop
18 jaar
Het blijkt inderdaad het geen te zijn wat ik al een beetje vermoede.
Na een compressie meting bleek één van de cilinders veel te weinig compressie te hebben.
Kop er af gehaald en het bleken inderdaad vergaande slijtage van de klepzittingen te zijn.
Nu een ruilkop er op en hij lijkt weer als een zonnetje te lopen.
Zelf start i weer in één keer. Eerst moest je altijd wel 5 tot 8 sec. starten voor dat i aan sloeg.
LPG kwaaltje volgens mij. Op naar de 5 ton.
Iedergeval hartelijk dank voor het meedenken.
Groeten,
Jos
18 jaar
Succes ermee.
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar