auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4-Avant: Schuden/Trillen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 Tdi 130PK

Ik heb sinds aanschaf van mij A4 avant een irritante trilling/schuding rond de 1900 á 2000 toeren. Het is alleen als ik maximaal koppel het gas indruk. Dit is eigenlijk naar boven gekomen toen ik hem gechipped heb.
Hij doet het in elke versnelling en nu merk ik het ook als ik gewoon 120 rijdt.

Geplaatst door

mdidde (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=mdidde]Ik heb sinds aanschaf van mij A4 avant een irritante trilling/schuding rond de 1900 á 2000 toeren. Het is alleen als ik maximaal koppel het gas indruk. Dit is eigenlijk naar boven gekomen toen ik hem gechipped heb.
Hij doet het in elke versnelling en nu merk ik het ook als ik gewoon 120 rijdt.[/quote]
Het 2-massavliegwiel is defect, vervangen incl koppelingset is de oplossing.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Dat was mijn eerste ingeving ook, maar nu hoor ik ook dat de nokkenas speling mee kan spelen.
Kan dit correct zijn?

mdidde 0

16 jaar

Je zegt > [i] Het is alleen als ik maximaal koppel het gas indruk. Dit is eigenlijk naar boven gekomen toen ik hem gechipped heb[/i]

Het is of het vliegwiel of de tuner is wat te enthousiast geweest met het koppel.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Koppelkromme is aangepast na deze euvel. Zo rond dat toerenbereik is hij een paar mg/r naar beneden getrokken.
Dus dat kan het bijna niet zijn.
Ik breng hem volgende week weg. Kunnen zo zien/voelen als de bak eraf ligt of de 2mvw kapot is?

Bedankt,

Michiel

mdidde 0

16 jaar

[quote=mdidde]Koppelkromme is aangepast na deze euvel. Zo rond dat toerenbereik is hij een paar mg/r naar beneden getrokken.
Dus dat kan het bijna niet zijn.
Ik breng hem volgende week weg. Kunnen zo zien/voelen als de bak eraf ligt of de 2mvw kapot is?

Bedankt,

Michiel[/quote]
Gezien het koppelkromme is aangepast blijft het vliegwiel over.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Denk ook vliegwiel,deze is doorgeslagen/defect van binnen en draaid daarom uit ballans zeg maar.

ricky 10
badge

16 jaar

Vliegwiel is alweer een tijd vervangen, maar nog steeds zelfde probleem. Nu hoorde iemand wat zeggen over binnenste homokineet van aandrijfassen.

mdidde 0

15 jaar

Is het een snelle trilling door de auto of gaat de neus schudden van de auto als je gas geeft?
En was het even weg nadat je vliegwiel hebt laten vervangen?

ricky 10
badge

15 jaar

Het is een snelle trilling idd door heel de auto heen. Het is maar een klein toerentalbereik waarin dit optreedt. Toen ik het vliegwiel heb laten vervangen leek het idd wat minder te zijn.
Het lijkt nu weer wat erger te worden. Heb laatst distributie vervangen, dus daar kan het verder ook niks mee te maken hebben (waterpomp, etc)

Thanks

mdidde 0

15 jaar

Lijkt toch heel sterk op 2 massa vliegwiel,als het de binnendste homokinteten zouden zijn dan beging te neus van de auto te schudden bij gasgeven.
Zit de krukaspoelie wel zoals het hoort,vaak zit daar ook een ballansgewicht op tegen trillingen.

ricky 10
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.