Ik heb sinds aanschaf van mij A4 avant een irritante trilling/schuding rond de 1900 á 2000 toeren. Het is alleen als ik maximaal koppel het gas indruk. Dit is eigenlijk naar boven gekomen toen ik hem gechipped heb.
Hij doet het in elke versnelling en nu merk ik het ook als ik gewoon 120 rijdt.
Geplaatst door mdidde (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=mdidde]Ik heb sinds aanschaf van mij A4 avant een irritante trilling/schuding rond de 1900 á 2000 toeren. Het is alleen als ik maximaal koppel het gas indruk. Dit is eigenlijk naar boven gekomen toen ik hem gechipped heb.
Hij doet het in elke versnelling en nu merk ik het ook als ik gewoon 120 rijdt.[/quote]
Het 2-massavliegwiel is defect, vervangen incl koppelingset is de oplossing.
Gr. paul
mdidde (0), 16 jaar geleden
Dat was mijn eerste ingeving ook, maar nu hoor ik ook dat de nokkenas speling mee kan spelen.
Kan dit correct zijn?
P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden
Je zegt > [i] Het is alleen als ik maximaal koppel het gas indruk. Dit is eigenlijk naar boven gekomen toen ik hem gechipped heb[/i]
Het is of het vliegwiel of de tuner is wat te enthousiast geweest met het koppel.
Gr. paul
mdidde (0), 16 jaar geleden
Koppelkromme is aangepast na deze euvel. Zo rond dat toerenbereik is hij een paar mg/r naar beneden getrokken.
Dus dat kan het bijna niet zijn.
Ik breng hem volgende week weg. Kunnen zo zien/voelen als de bak eraf ligt of de 2mvw kapot is?
Bedankt,
Michiel
P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=mdidde]Koppelkromme is aangepast na deze euvel. Zo rond dat toerenbereik is hij een paar mg/r naar beneden getrokken.
Dus dat kan het bijna niet zijn.
Ik breng hem volgende week weg. Kunnen zo zien/voelen als de bak eraf ligt of de 2mvw kapot is?
Bedankt,
Michiel[/quote]
Gezien het koppelkromme is aangepast blijft het vliegwiel over.
Gr. paul
ricky (0) PRO, 16 jaar geleden
Denk ook vliegwiel,deze is doorgeslagen/defect van binnen en draaid daarom uit ballans zeg maar.
mdidde (0), 15 jaar geleden
Vliegwiel is alweer een tijd vervangen, maar nog steeds zelfde probleem. Nu hoorde iemand wat zeggen over binnenste homokineet van aandrijfassen.
ricky (0) PRO, 15 jaar geleden
Is het een snelle trilling door de auto of gaat de neus schudden van de auto als je gas geeft?
En was het even weg nadat je vliegwiel hebt laten vervangen?
mdidde (0), 15 jaar geleden
Het is een snelle trilling idd door heel de auto heen. Het is maar een klein toerentalbereik waarin dit optreedt. Toen ik het vliegwiel heb laten vervangen leek het idd wat minder te zijn.
Het lijkt nu weer wat erger te worden. Heb laatst distributie vervangen, dus daar kan het verder ook niks mee te maken hebben (waterpomp, etc)
Thanks
ricky (0) PRO, 15 jaar geleden
Lijkt toch heel sterk op 2 massa vliegwiel,als het de binnendste homokinteten zouden zijn dan beging te neus van de auto te schudden bij gasgeven.
Zit de krukaspoelie wel zoals het hoort,vaak zit daar ook een ballansgewicht op tegen trillingen.