Audi TT 2000: Slecht lopende motor koud audi tt 2000

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: AJQ, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 132

hoi,

Sinds kort ben ik in het bezit van een nette tt uit 2000. Bij aankoop bleek dat de lambdasensor stuk was deze heb ik dan vervangen gelijk dan maar een grote beurt gegeven.
Nu als hij koud is loop hij echt slecht!!! het is net of dat hij een cilinder overslaat maar enkele seconde later loopt hij als een tiet. nu heb ik er ondertussen bijna 1000 km
opgezet en het probleem blijft dus de sensor moet al ingelezen zijn. Heeft hier iemand ervaring mee of is die een gekend probleem dan hoor ik graag jullie ervaringen.
Alvast bedankt :)

backros

Geplaatst door backros (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi TT? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ricky (0) PRO, 8 jaar geleden

Dat kan aan meerdere dingen liggen, van de koelvloeistoftemperatuursensor tot aan ontsteking of vacuumslangetjes.
Wat was de reden waarom je de lambdasonde hebt vervangen? Vaak zegt de lambdasonde juist wat er aan de hand is, hij hoeft dus niet stuk te zijn.
Ik zou hem even laten uitlezen en kijken welke storing(en) erin staan en anders alles wissen en daarna kijken welke storingen er weer als eerste in terug komen.

backros (0), 8 jaar geleden

Op de lambda sensor stond een foutmelding daarom deze vervangen. En stond voorgeschreven volgens Audi dat deze ook vervangen moest worden op 160dkm dus iets vroeger nu.
Ik zal de vacumleidingen eens nalopen misschien dat daar het probleem zit.

mvg

ricky (0) PRO, 8 jaar geleden

Nou ten eerste is het de vraag wat de foutmelding was, kan best dat hij stuk was maar zoals ik al zei is hij 8 van de 10x juist niet stuk. Ook dat hij bij 160000km vervangen moet worden is mij onbekend..

Advies is eerst uitlezen en daarna pas wat verder doen.

sandor1987 (0), 8 jaar geleden

[quote=ricky]Nou ten eerste is het de vraag wat de foutmelding was, kan best dat hij stuk was maar zoals ik al zei is hij 8 van de 10x juist niet stuk. Ook dat hij bij 160000km vervangen moet worden is mij onbekend..

Advies is eerst uitlezen en daarna pas wat verder doen.[/quote]
eindelijk iemand die het snapt!
klakkeloos roepen is helaas verspilde moeite.
er staan meer dan duizenden foutcode in de ecu dus zoek er maar 1 uit werkt niet echt.

wat je wel kan meten zonder uitlees apparaat.
zorg dat de motor warm is ( 90 graden ) trek nu de stekker los van de voelerkoelvloeistof temperatuur. meet de weerstand van pin 1 - 3 van de sensor ( op de stekker staan de pin nummers ) vermeld de weerstand maar is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.