Situatie:
Model: Audi A3, bjr 2005, 1.9TDI
Rijdend 1800 tpm in 4 of 5e versnelling (bijvoorbeeld wegwerkzaamheden) vervolgens accelereren. De toeren lopen sneller op dan normaal tot bijvoorbeeld 2600 toeren waarna ineens de toeren weer terugvallen naar bijvoorbeeld 2100 tpm. Na het terugvallen lopen de toeren weer gelijkmatig op zoals normaal.
De beleving is alsof een automaat schakelt.
De audi dealer heeft vanalles gecontrolleerd: LMM, turbo, vacuumslangen. EGR klep is momenteel afgedopt maar de problemen lijken erger te worden.
In mijn laatste contact werd gezegt dat dit fenomeen inherent is aan dit type motor en wordt veroozaakt door de EGR klep icm milieu-eisen.
Iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wanneer bij het oplopen van de toeren de auto niet echt versneld kan dit niets anders zijn dan dat de koppelling om een of andere reden slipt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar