Hey goede dag
het probleem: 2 maanden terug na een stuk rijden zou ik 5minuten later weg gaan wil de auto amper starten. doet ie het eindelijk heeft de auto tijdens het rijden een onregelmatig toerental.
laten uit lezen bij de garage: hallgever g40 massasluiting laten vervangen zelfde probleem nog en de fout code verdween niet
naar de dealer toe daar heeft de auto ander halve maand gestaan het was volgens hun de ecu maar de ecu vervangen hielp ook niet
Dealer had de oplossing: een andere auto kopen omdat hun het probleem niet kunnen vinden.
ben nu zelf aan het zoeken maar zou niet weten waar ik eigelijk moet beginnen
vervangen is
Ecu
Hall-gever G40
Kvs sensor G62
is er iemand die ook zo iets van een motor probleem heeft die me op weg kan helpen
alvast bedankt gr jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hey
ik ben vandaag weer verder geweest met me auto
de G62 sensor (koelvloeistof) ook bekend als de G2 sensor
heb ik nu ook vervangen omdat ik daar ook veel over gelezen had dat dat het probleem kon geven maar het maakte helaas bij mij weer geen verbetering
gr jeroen
ik schat in dat je draadboom ergens inwendig is doorgesleten. demonteren, tape er afhalen en controleren, of kortere klap, eentje van exact hetzelfde bouwjaar en motortype scoren via b.v. onderdelenlijn.
bedankt voor de tip
zal ik dat proberen straks
ik had al wel op de site gelezen dat je het kon controleren door de motor te laten draaien en dan met de plantenspuit op je kabelboom spuiten en dan kijken of het ergens gaat vonken dat had ik al wel geprobeerd maar daar kwam geen resultaat
nu dus open halen en goed nakijken
11 jaar
hey harry ik heb in middels de hele kabelboom bij de motor en ecu na gekeken maar er is niks te vinden helaas
Maar ik merkte dat ik ook een ander probleem heb
als het net als van de week effe kouder is doet me airco het niet meer het is dan nog niet eens onder nul. ik dacht dat het zo hoorde dat heeft ie al 2jaar zins me aankoop van de auto maar hoorde gister dat dat eigenlijk niet normaal is
zou dat te maken kunnen hebben met het slecht rijden van de motor
zitten er misschien sensor kabels afgetakt naar me airco of een signaal van me ecu ???
ik ben radeloos ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken
gr jeroen
11 jaar
airco werkt niet onder de 5 graden buitentemp, dat is normaal. heeft met het type drijfgas te maken.
met de huidige buitentemperatuur is er dus niets aan de hand.
ow gelukkig dan is er nog iets heel aan de auto haha bedankt voor de info
de airco is dus niet de schuldige van dit verhaal
ik heb wel een tip gekregen en dat is bij het vliegwiel kijken of daar een nok van af is gebroken inverband met het schommelende toerental
dus zaterdag startmotor er af en dan kijken naar het vliegwiel
kijken kost niks
11 jaar
hey mensen een nieuwe up date
er zitten nu in de auto weer meer nieuwe onderdelen de lijst is nu:
4 nieuwe bougies
Hallgever G40
Kvs sensor G62 ( en G2)
ECU
Vorig jaar zijn de volgende onder delen al vervangen
distributieriem
multiriem en waterpomp
dat gaf toen geen problemen met zich mee
De G40 massa sluiting heb ik er in middels uit gekregen
Ik heb een kabel op de nokkenas van de ene naar de andere kant aan gelegd
aan de ene kant met een kabeloog onder een bout van de nokkenas gemonteerd
en aan de andere kant op de G40 senor kap
de laatste keer dat ik de auto liet uit lezen was die storing verdwenen
het probleem wat ik nu nog heb is
- motor toerental schommeld
- motor start heel en heel slecht
weet iemand nog iets
ik had wel de stekker van de pingelsensor effe los gehad (de zwarte) maar daar reageerde de motor niet op toen die aanstond klopt dat ???
GR jeroen
11 jaar
Schommelen van motortoerental kan aan gasklephuis liggen, dit schoonmaken en opnieuw laten inleren (mits dit laatste niet gebeurd is met vervangen van ecu)
hey goede dag
ik ben vandaag de hele dag met een VCDS systeem aan het uit lezen geweest
daar kwam helaas weer uit vandaan dat de G40 senor storing geeft
code: 00515 - Camshaft Position (hall) Sensor (G40) 29-00 - short to ground
Als ik de storing wis uit het VCDS systeem blijft het weg en start de auto weer komt het gelijk weer terug
Als ik de storing wis met draaiende motor uit het VCDS systeem wis is het er direct terug dan wil het er niet uit
ik ben ook op me branstof verbruik gaan letten dat is veel meer dan normaal (wat ik normaal vond) ik reed eerst ongeveer 650 km op een tank nu nog maar 440 km
nu lees ik bij www.gerritspeek.nl
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00...
Dat er iets met de G40 aan de hand is. Bijna al mijn klachten lijken over een te komen. Alleen het slechte starte niet
Mogelijke oplossingen:
Check / vervang zekering(en)
1: haal de zekering(en) er uit
2: maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn
schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
3: zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms
prima uit, maar schijn kan bedriegen)
4: zekering(en) terugplaatsen / vervangen
A: Controleer bedrading naar (G40)
B: Controleer / vervang (G40)
C: Check / distributie
1/4: Weet iemand welke zekeringen ze bedoelen of is dat niet van toepassing op
deze auto
A: is gedaan B: is vervangen C: is het mogelijk dat de riem zomaar van tijd is ??
Audidriver73: ik had het gaskleppen huis al laten schoonmaken maar net weer gekeken en ziet er nog netjes uit wel bedankt voor de tip
alvast bedankt gr jeroen
11 jaar
hey goede avond
Ik ben weer een hele tijd aan het uitzoeken en meten geweest maar helaas niet tot het gewenste resultaat
het gasklephuis (Throttle valve control part J338 )
er uitgehaald weer schoon gemaakt en nu ook getest
als ik op pin 7&8 spanning zet gaat het elektra motortje draaien dan zie je de tandwielen ook mee bewegen die zou heel moeten zijn denk ik dan
Camshaft adjustment valve (N208 )
los gehaald schoon gemaakt en ook getest als ik daar op de 2 pinnen de accu aansluit werkt het asje dat schiet dan uit
zekeringen allemaal schoongemaakt door gemeten geschuurd en weer terug gemonteerd
motormassa kabels ook maar schoon gemaakt en geschuurd en weer gemonteerd
maar het slechte starten vind ik het ergste van de problemen
alle dagen 2 exstra accu`s mee anders strat de auto niet
de startmotor moet zo vaak rond dat de accu in de auto helemaal leeg trek
dan startkabels er bij en door op de volgende accu
het vreemde is wel als ik de auto binnen zet in de garage start de auto vaak zo maar buiten heeft de auto geen zin om aan te slaan
hebben deze benziene uitvoeringen ook ergens iets van een koud start sensor ???
wie heeft er een mogelijke oplossing voor de startproblemen
Of de
code: 00515 - Camshaft Position (hall) Sensor (G40) 29-00 - short to ground
ik weet het het effe niet meer namelijk welke mogelijk heden er nog zijn
Alvast bedankt gr jeroenA3
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar