Even een vraag over Bobine,
Mijn auto is een audi a4 b5 motorcode ADP bwjr 1995 en 1599cc Benzine.
De motor slaat bij koude start in 1x aan en als warm wordt slaat hij af.
Ik heb in donker onder motorkap gekeken en zie onderaan de Bobine lichte vonken.
Met mooi droog weer meestal geen probleem maar zoals vandaag (vochtig) dan problemen even lopen en dan uitval.
Kan dit (Bobine) het probleem ervan zijn.
M.vr.gr.Joop
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja. Als de vonk bij de bobine overspringt komt ie niet meer bij de bougie.
Je kunt het opwekken door met een plantenspuit een beetje water over de bobine te vernevelen.
Hoi Oldford,
Bedankt voor je reactie mijn auto staat nu dorpje verderop stil ga er straks heen en zal het proberen met plantenspuit,
Eerst proberen naar huis te rijden.
m.vr.gr.Joop
13 jaar
Even bericht Updaten ik ben vandaag naar mijn auto gegaan met opgeladen accu maar wil nu helemaal niet aanslaan,
Dus geen gelegenheid gehad om met plantenspuit te checken.
Ondanks beter weer dus niet aanslaan, ik heb vonk nagekeken d.m.v oude bougie te gebruiken en blijkt wel te vonken geen sterke vonk
maar kan ook aan oude bougie liggen geen idee. Wat mij wel opvalt de auto ruikt niet naar benzine maar als ik dikke aanvoerslang voor benzine
los haal en start komt er wel benzine aan een flinke teug zeg maar.
Wat zal het kunnen zijn wacht nog even reacties af anders moet maar naar de garage slepen kijken of die het uitlezen kan.
Hoop dat iemand nog suggesties heeft en ieder geval bedankt voor het mee denken.
13 jaar
Slaat ie helemaal niet aan of start ie wel en slaat na 2sec weer af ?
Brandt op dat moment het gele sleuteltje in je dashboard ?
Hoi Patric,
Op dit moment slaat hij helemaal niet aan, en wat betreft dat gele lampje met sleutel erin als ik op contact zet dan brand deze
na paar sec. gaat dit gaat gewoon uit.
13 jaar
[quote=oldford]Ja. Als de vonk bij de bobine overspringt komt ie niet meer bij de bougie.
Je kunt het opwekken door met een plantenspuit een beetje water over de bobine te vernevelen.[/quote]
Hoi Oldford,
Bedankt voor je reactie mijn auto staat nu dorpje verderop stil ga er straks heen en zal het proberen met plantenspuit,
Eerst proberen naar huis te rijden.
m.vr.gr.Joop
13 jaar
zou eerst maar eens een nieuwe bobine kopen,naar je auto rijden en eerst de bobine eens erop zetten,want volgens mij heeft hij het loodje gelegd.
Hoi Maarten,
Heb er al een andere bobine opgezet komt weliswaar v/d sloop dus geen garantie dat deze goed is.
Maar kan als de bobine stuk is dan wel vonk komen op bougies?
M.vr.gr. Joop
13 jaar
joop,
een bobine die echt defect is zal geen vonk geven op de bougie's, MAARRRRRR,
uit ervaring weten we dat een bobine ook nog wel eens zo slecht kan worden dat er wel een vonk is op de bougies,maar niet sterk genoeg onder de compressie.
Oke Maarten,
bedankt voor dit antwoord heb wel het idee dat er geen sterke vonk aanwezig is dus zal ik op zoek gaan naar andere bobine.
Zou ik ook Bobine kunnen laten testen? Als ik dan zeker weet dat Bobine kapot is dan loont het wel om nieuw aan te schaffen.
M.vr. gr. Joop
13 jaar
een bobine is wel door te meten door een weerstandsmeting,maar ik verwacht dat je hier weinig aan zult zien. Wat je beter kan doen is tijdens het starten een vonk te trekken. Dus iemand anders starten en jij met een schroevendraaier op ong 1 cm van het blok een vonk te trekken. Een cm moet een vonk zeker over moeten springen. zo niet,vonk te zwak. Dan bougiekabels testen.
misschien kun je er beter een kenner bij halen want een bekent gezegde is gissen is meestal missen, heb je wel benzine draai er eens een bougie uit is deze nat dan benzine maar geen vonk(zou bonine kunnen zijn)is deze droog dan geen benzine dus dan uitzoekewn waarom er geen bezine is
succes
[quote=maarten4874]een bobine is wel door te meten door een weerstandsmeting,maar ik verwacht dat je hier weinig aan zult zien. Wat je beter kan doen is tijdens het starten een vonk te trekken. Dus iemand anders starten en jij met een schroevendraaier op ong 1 cm van het blok een vonk te trekken. Een cm moet een vonk zeker over moeten springen. zo niet,vonk te zwak. Dan bougiekabels testen.[/quote]
Hoi Maarten,
Ik ga morgen hetgeen jij oppert uit proberen en laat nog weten hoe het is gegaan eerst bedankt voor je bijdrage.
M.vr.gr. Joop
13 jaar
[quote=jan5047]misschien kun je er beter een kenner bij halen want een bekent gezegde is gissen is meestal missen, heb je wel benzine draai er eens een bougie uit is deze nat dan benzine maar geen vonk(zou bonine kunnen zijn)is deze droog dan geen benzine dus dan uitzoekewn waarom er geen bezine is
succes[/quote]
Hoi Jan,
Wat betreft een kenner erbij halen ligt wel in mijn bedoeling maar ik wou eerst wat dingen uitsluiten dus zoals je zegt wat benzine betreft
ga ik morgen bougies nakijken kijken of ze na het starten droog of nat zijn.
Heb ze laatst er wel al eens uitgehaalt en het zijn pas nieuwe bougies ik vond wel dat ze er al zwart uit zien,
Ook bedankt voor jou bijdrage en ga er morgen mee aan de slag hoop dan dat ik jullie allen wat meer kan mededelen.
M.vr.gr. Joop
13 jaar
Helaas vandaag niet bij de auto geweest dus denk dat het morgen wordt houd jullie op de hoogte.
Gr. Joop
Even een Update,
Ik ben vandaag naar de auto gegaan maar helaas kon er niemand met mij mee, dus ik kon de bougies wat vonken betreft niet chekken.
Heb wel een en ander nagezien zoals de stroom stekker die naar de Bobine gaat en heb eerst weerstand gemeten op pin 3 en aarde chassies moet nul zijn maar meter gaf zo`n 11 Ohm aan en voltage meting op pin 1 en 3 stond 11,9 volt op.
Ook bij de stationaireregelklep sensor(Gasklep) stekker gekeken en daar stond op pin 4 en 7 zo`n 6,3 volt op.
Ook heb ik nog gekeken of de stekkers bij de Ecu nagelopen of alles goed vast zat en als laatst heb ik bij contactslot rubberen ring erom weggehaald
wat schoon geblazen met de mond zo goed als het kon (moet met compressor denk ik maar ja was niet anders) en heb er een beetje contactspray ingespoten.
Door tussen tijds ook proberen te starten was accu op laatst weer bijna leeg, maar wat mij nu op viel is dat het gele lampje met sleutel erin nu wel knippert.
Mijn vraag nu heb ik iets niet goed gedaan met contactspray bijvoorbeeld of komt het nu aan het licht dat het toch aan de leesring o.i.d ligt.
M.vr.Gr. Joop
13 jaar
Hallo, nog even een vraag wat betreft contactslot en het foute draadje v/d leesring
Ik heb het draadje en stekker ingespoten met contactspray en accu aangesloten toen was gelijk starten, maar nu als ik auto uit zet en weer starten wil heb ik zelfde probleem knippert lampje weer en start niet. Dus weer accu pool eraf en tijdje gewacht later weer aangesloten toen weer starten zoals hier boven beschreven dus tweede keer weer niet?
Nu mijn vraag wat wordt er bedoelt met de leesring en kan dat v/h slot gedemonteerd worden om schoon te maken of moet ik nog wat anders doen lees ook weleens
over de contacten v/d leesring of bedoelt men daar mee de stekker aansluiting.
[url=http://img851.imageshack.us/i/contactslo...][img]http://img851.imageshack.us/img851/3917/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Hoop op antwoord M.vr,Gr. Joop
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar