Ik ben ten einde raad met mijn eigen wagen.
Ik heb nu voor de 5de maal hetzelfde probleem op 1,5 jaar tijd.
De wagen valt na 2seconden stil en het lampje van de startonderbreker knippert en hij weigert te starten.
(Telkens op een vrijdagavond :(
dmv. VAG-COM geeft hij dan ook het probleem van de immobilizer.
Ik weet dat dit een vaak voorkomend besproken probleem is maar...
De eerste 2maal heb ik het kunnen oplossen door de contacten te reinigen en de fout te wissen.
De 3de maal heb ik hem door de VAG-garage laten herstellen omdat hij weigerde te starten ook nadat de fout werd gewist. Toen hebben ze een nieuw contactslot met leesring en nieuwe sleutels, een nieuwe kabel en een nieuwe module van de startonderbreker gemonteerd. Heeft me een bom geld gekost maar ik was blij geweest had hiermee het probleem opgelost geweest.
4 maand later terug hetzelfde probleem. De VAG garage heeft dit toen in garantie herstelt. Ze zouden alle nieuwe onderdelen en contacten gecheckt hebben en de sleutels opnieuw gecalibreerd hebben.
Nu 1,5 maand later terug hetzelfde probleem. Ik heb hem terug naar dezelfde VAG-dealer gedaan in de hoop dat dit opnieuw hersteld wordt in garantie en liefst definitief wordt hersteld.
Met als gevolg vertrouw ik mijn wagen niet meer, ik durf nergens naartoe rijden uit angst dat ik niet meer thuis geraak. Wat ik heel jammer vindt want voor de rest is dit een superwagen. Ik heb reeds vernomen dat de startonderbreker zou kunnen omzeild worden dmv de juiste software.
Wie kan mij aan die software helpen of op een andere manier de startonderbreking omzeilen. Of weet iemand wat de oorzaak van het probleem is? Alle tips zijn welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is het steeds op dezelfde (parkeer) plaats waar het gebeurt? Je hoort wel eens verhalen van zendmasten / zenders die dit tot gevolg hebben. Sjaak
Nee, het heeft zich al op 3 plaatsen voorgedaan, slechts op 1 plaats zijn er zendmasten in de buurt.
Zou het mogelijk zijn dat een andere sleutel met een transponder die aan dezelfde sleutelbos hangt een sterker signaal geeft dan de te gebruiken sleutel? Of komen die niet dicht genoeg bij de leesring? Hoe ver zou de afstand tussen de transponder en een leesring maximum mogen zijn?
ik zou zeggen, laat de dealer het oplossen je hebt er immers voor betaald. een auto diefstal klaarmaken is ook niet DE oplossing, of toch eigelijk wel ;)
paul,
Ik heb mijn wagen vandaag afgehaald bij de dealer, gelukkig viel de herstelling opnieuw onder garantie. Ze hebben de stuurdoos nogmaals vervangen. Hopelijk is het nu definitief opgelost.
Ik hou jullie op de hoogte.
hee, probeer het inderdaad eens een tijdje met een enkele sleutel. Wij maken bij ons ook mee, bij een nieuw af te leveren auto, waar dus de reservesleutel nog aanhangt, dat hij soms ook startproblemen heeft.
Het ligt dan niet zozeer aan een sterker of ander signaal, alswel het DUBBELE signaal wat hij dan krijgt, en hier kan hij dan niet mee overweg.
Groeten Marcel
De kabel tussen de leesring en de module van de startonderbreker geeft bijna altijd het probleem wat je aangeeft.
meestal is het een actie van kabel los halen , contactjes schoonmaken en weer monteren(dus niet even inspuiten met een snelreiniger of zo)
Kabel vervangen is ook een goede(als je controleerd of de contacten van de startonderbreker module en de leesring schoon zijn!)dat laatste zal wel aangezien ze nieuw zijn!)
vaak wordt dit kabeltje niet vervangen want het is redelijk priegelwerk(airbag los,stuur eraf,dunne vingers) maar je slot hoeft er niet af.
succes, Eric
17 jaar
Hier ben ik nogmaals.
We zijn een goede maand verder en het probleem doet zich terug voor! (de ZESDE maal)
Ik kan niet anders dan de wagen terug naar de dealer slepen en hopen dat deze het opnieuw herstelt wordt onder garantie.
Heeft er echt niemand een defenitieve oplossing om de immobilizer te omzeilen?
Het is echt rot om elke maal dat je in je wagen stapt angst te hebben dat dat lampje begint te knipperen en de wagen je in de steek laat omwille van een fout in een diefstalbeveiliging die wss nooit zijn nut gaat bewijzen. De wagen is tenslotte 12jaar oud en dus geen groot risico meer dat hij gestolen wordt.
Alvast bedankt voor jullie tips.
Koen, in je berichtje van 23 december heb je het over een sleutelbos. Ik heb verschillende keren meegemaakt dat er storingen optraden omdat de autosleutel aan een sleutelbos zat met meerdere sleutels. Als advies werd dan gegeven: autosleutel niet meer aan de bos, maar als éénling gebruiken. Het is het proberen waard, succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar