Hallo - ik ben ten einde raad. Op de dashboard gaat de auto met sleutel knipperen. Kort na het starten valt de motor uit. Heb iemand dit laten uitlezen en
die geeft aan dat de signalen te zwak zijn (wijst naar de leesring bij het kontactslot). De dealer heeft de sleutels ingelezen en toen geprobeert te starten,
dus niet. Vervolgens analyse/dialize gemaakt en daar komen wat foutmeldingen., dwz werk aan de winkel voor hun, dus dure grap vermoed ik.
Wie kan me het verband uitleggen tussen de :
- transpounder (in de sleutel), stuurt deze een signaal of is het alleen een chip(rijskorrel)
- leesring (kabel gaat van van hieruit naar het witte kastje) , leest deze de gegevens(ontvangt) van de sleutel en verstuurt deze info door naar de ECU kast
- ECU kastje (wit kastje recht onderaan bestuurderskant met een print plaatje).
Is het mogelijk om de startonderbreker te omzeilen/doorverbinden ?
Op de markt zijn er handelaren/monteur die bieden o.a,
-immobilizer (apparaat die je soldert met 3 draadjes aan je wit kastje)
-motorcomputer programmeren zodat dit wordt omzeild.
Alvast bedankt voor de hulp
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ahumm!!! liggen de moderators al op bed?? Ik vrees dat je op zulke vragen hier geen antwoord krijgt!!
[quote=alfons262]Ahumm!!! liggen de moderators al op bed?? Ik vrees dat je op zulke vragen hier geen antwoord krijgt!![/quote]
Nee, die liggen nog niet op bed. Die hebben soms ook nog wel eens iets anders te doen. Maar goed, we zijn er weer.
Problemcar.nl levert geen bijdragen tot het omzeilen cq. onderbreken van fabrieks-startonderbrekingen en alarmen.
Neem hiervoor contact op met Uw dealer.
Mogelijke oplossingen kunnen uiteraard altijd per email aan de topicstarter worden aangeboden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar