Heb vorige week een Audi A4 2.0 automaat uit 2002 bij een bovag garage gekocht. Het betreft een automaat met 152.000 (Nationale Autopas) op de teller.
Nu hapert de motor tussen de 1500 en 2000 toeren. Daarmee bedoel ik dat als je niet meer gas geeft waardoor de motor meer dan 2000 maakt je de toerenteller kleine sprongetjes ziet maken en je voelt de auto kleine schokjes
maken alsof hij wil opschakelen, maar dat niet lukt.
Ik heb al verschillende bronnen horen zeggen dat je hier heel voorzichtig mee moet zijn en er gelijk mee terug moet. Het schijnt aan de vbakolie te kunnen liggen, maar er zijn ook andere theorieen.
Ook werkt het manueel schakelen met tiptronic niet.
Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Ik breng hem a.s. maandag terug naar de garage om na te laten kijken. Wil namelijk koste wat kost voorkomen dat ik op moet draaien voor een revisie van de vbak a 5000 euro....
Weet iemand hoe je hier mbt garantie mee om moet gaan?
Auto is verder in goede staat, dus preek over beter opletten tijdens aankoop mag achterwege blijven.
dank!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja....spreken over beter opletten bij aankoop is lariekoek.
Maar een proefrit vergeten mensen vaak als de auto in het zonnetje staat te glimmen!
Wij kunnen hier wel hele theorieen op los laten, maar dat helpt niets.
kortom:
terug naar de garage waar je hem gekocht hebt, in verband met garantie.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar