auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi Cabriolet: storend oliedruklampje

Bouwjaar: 1992

Beste kerels,
sinds een week brand geregeld mijn oliedrukmeter op dashboard.
gek eigenlijk want mijn drukmeter in console geeft gewoon druk aan van 2-4 bar.
dus sensor (witte) vervangen van sloopwagen, lampje bleef branden dus "nieuwe" gekocht bij dealer,voor 2 dagen probleem opgelost.
vandaag begint ie weer.... sloop km/toeren-teller gekocht want mischien in de printplaat???.....shit lamp blijft branden, dus nog een sensor gekocht..... mischien was die nieuwe dus ook al stuk... lamp blijft branden tenzij je de stekker van de sensor aftrekt....

HEB IK EEN ECHT PROBLEEM??? kan ik blijven doorrijden?? mn drukmeter in dashboard blijft keurig aangeven 2 tot 4 bar en slaat niet uit wanneer lampje gaat branden...dus druk heb ik wel... lamp gaat bij stationair uit en bij gasgeven aan.... de zoemer gaat ook niet af!

wie weet raad??????

Geplaatst door

menno7650 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je hebt 2 oliedruksensoren, een op de kop en een op het filterhuis. De ene is een maakcontact, de ander verbreekt. (op de kop, de witte, is het verbreekcontact.)

audia4 0
badge

19 jaar

Die 2e oliedrukschakelaar is deel van de oliedruksensor. Daar zitten 2 draden op, G is van de druksensor, WK van de schakelaar, en ligt aan massa als er geen oliedruk is. Als deze letters tenminste nog zijn te lezen.

Rick9756 0
badge

19 jaar

sjonge effe nadenken voor me rick en harry..volgens mij heeft mijn audi (vanwege de olietem en meter) das voor de auto gezien rechts onder de kop een dikke 2 polige "sensor"voor temperatuur en druk weergave op dashboard en een witte eenpolige sensor eronder
heb vandaag door mn olie wymms flush erdoor laten gooien en natuurlijk weer ververst. mogelijk kan t probleem komen door volgende: heb 7000km gereden met gastrol 0-W30. werd me aangeraden.... (ja ik weet t erg domme zet)mogelijk zit er nu losgeweekte troep in oliesysteem vandaar weer verversen...

KAN DIE DIKKE SENSOR STUK WEZEN?? GEEFT WEL GEWONE WAARDES AAN OP DASHBOARD???????(TEMP en DRUK)

oja nog een vraagje wat is normale werktemperatuur van de olie??? de mijne geeft rond dr 70-80 graden aan... mischien ook een aanwijzing?????????

rick waar zit de massa waar jij t overhebt??

menno7650 0

19 jaar

als de auto een oliekoeler heeft wel ja rond daar anders 130 C

770 50
badge

19 jaar

PROBLEEM OPGELOST
bedankt Rick Donkers voor je gouden tip! was inderdaad een van die 2e oliedrukschakelaar met een slechte massa! na schoonmaken en aansluiten geen problemen meer.
ik dacht dus weer veel te moeilijk.. bedankt voor jullie reactie

menno7650 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Cabriolet of stel zelf een nieuwe vraag.