auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4: stotteren,uitvallen,stinken naar rotte ei

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20v 4 cilinder quattro

mijn klacht is dat mn audi steets uitvalt bij terugschakelen en stationair lopen.
gebeurt vaak bij afremmen bij bochten en rontondes en na het tanken.
en ook stottert hij steets op rechte stukken.
hebben hem uitgelezen en kregen foutcode gasklephuis, hebben we het gasklep huis vervangen en opnieuw ingeleerd en vervolgens na 1 dag begon hij weer met de zelfde grap.
alleen begon de auto nu ook ineens naar rotte ei te stinken.

iemand enig idee wat dit kan zijn???

mvg martin

Geplaatst door

audi a4 b5 1.8 20v 1997 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Stank van rotte eieren komt van de katalysator, dan zal het mengsel wel wat te rijk zijn en je verbruik ook hoger.

Is de uitlaat volledig dicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot aan de kat.
Werken alle bougies wel goed? Hou oud zijn die? En hoe is de staat van de bougiekabels?
Anders is het misschien een defecte lambdasonde. Motor laten uitlezen en sensor signalen kontroleren - vooral lambdasonde.

oldford 0
badge

13 jaar

oke bedankt zal er morgen gelijk mee bezig.

martin

die rotte eieren lucht kan ook van je accu afkomen,wordt je accu niet warm???

nee accu hebben we met lopende motor doorgemeten en hij lade 13.3 volt op dus dat lijkt me normaal

normaal is 14.4 volt maar kan ook aan je metertje liggen natuurlijk.

zal morgen wel ff naar garage toe en ff aan de multimeter zetten

hey,

heb er een nieuwe accu in gezet oog was zwart.
heb er nieuwe bougie's in gezet, was hoog nodig tijd ze waren pikzwart, luit op teveel brandstof.
hebben hem nog even aan de uitlaatgas test gezet, toen hij begon te stotteren sloeg hij helemaal uit van 0.3 wat normaal is naar 3000.
weet zo niet meer wat voor gas het was maar ze zijden dat hij dan op 2 cilinders liep dus waarschijnlijk 1 van de 2 de bobiene's stuk.
maar voor we dat vervangen wouden we eerst nog het brandstof filter vervangen, zit er ook al erg lang op zelf nog nooit vervangen in 1,5 jaar.
als dat niet helpt dan de 2 bobienes en de 2 boegie kabels vervangen.
ouden zijn helemaal ingewikkeld in tape maar slaan nog niet door, getest met water er op te spuiten.

ik houd jullie op de hoogte

groetjes martin,

brandstof filter vervangen zat wat zwarte rotzooi in.
bougie kabels vervangen ze waren kij hard je kon de buiten mantel gewoon breken.
nu loopt de motor weer als een zonnetje.

bedankt allemaal voor het mee denken.

mvg martin,

hallo allemaal mijn probleem is weer terug gekomen.
weer precies na het tanken 500 meter gereden en hij viel uit
alles wat hier bovenstaat heb ik al geprobeerd en zit er nieuw op.
hij stoterd nu alleen maar op rechte stukken en bochten, en als ik mn koppeling in trap valt het toerental in 1 x helemaal naar 0 rpm
wie kan me helpen om mijn probleem op te lossen.

mvg martin

wellicht is met tanken ook brandstof in het aktief koolstoffilter gekomen en dat gaat het inlaat weer in, dat kan een te rijk mengsel verklaren.



Gr John

heb na heel veel zoeken heb ik gevonden dat de tank erg vacium zuigt.
heb een nieuwe tankdop besteld en er op gezet geen effect.
dus wie heeft een idee wat het wel kan zijn.
mischien een slangetje verstopt op de tank?
of is het iets anders?

mvg martin

heb het probleem eindelijk opgelost.
het was het magneetklepje wat op het luchtfilter zit voor de tank ontluchting.
die deed het soms en soms ook niet die vervangen en rijd weer als nooit te voren.

iedereen bedankt voor het mee denken.


mvg martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.