auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4: toerentalblijft hangen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8T 140kw BEX

Hallo collega`s

Ik heb als ik rijd en overschakel dat hij in de toeren blijft hangen.
Bijv van 2 naar drie bij ong 3000 tpm als ik koppeling intrap en schakel
blijft hij net even te hoog in toeren hangen.Dus het terug vallen vd toerental
is net te laat als ik gas loslaat en schakel....

Wie heeft met deze probleem en deze type auto een oplossing,en waar het aan
kan liggen,en waar het te vinden is ??

Alvast bedankt,
Turan

Geplaatst door

A4Turbo (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat kan zo veel zijn bij een auto uit 2004.
gewoon even laten uitlezen bij de dealer, kost maar een paar tientjes.
anders zoek je jezelf helemaal rot terwijl je binnen een kwartier kan weten.

groeten Daniel

Daniel315 0

13 jaar

Ik heb ergens gelezen dat het ook de koppelings schakelaar kan zijn.
Die geeft als je hem intrapt aan dat hij gas moet terug houden.

???

A4Turbo 0

13 jaar

Dat is heel goed mogelijk, maar daar kom je achter door uit te lezen anders moet je op de gok van alles gaan vervangen en dat is zonde van het geld.

Daniel315 0

13 jaar

Beste collega`s problemcar.......

Zoals ik het al dacht was het toch de kopplingsschakelaar.Deze had ik gisteren ipv remschakelaar bij het pedaal eerst losgehaald
om mijn remlichtschakelaar te vervangen.
maar niet goed terug geplaatst,dwz dat ik hem niet genoeg heb doorgedraaid en in de juiste positie heb gebracht.
Deze twee schakelaars zitten op 1 plek bij de rempedaal,maar de kopplingsschakelaar wordt wel door de koppl pedaal bediend.
de schakelaar heeft een ronde punt met twee nokken aan de zijkant met een extra zwart nokje onder 1 vd twee nokjes.Dus als je de schakelaar in de gat plaatst en goed stevig doordraaid met de klok mee dan komt de stekker aansluiting PRECIES VERTICAAL te staan !!!
Dit heeft te maken met de juiste uitsteek vd pin (aantal mm`s)die uit de schakelaar steekt,en een exacte meetmaarde geeft aan de computer.
Dus als je de schakelaar niet genoeg doordraait,dan komt de pin niet maximaal eruit en zo dus een onjuiste meetwaarde geeft.

Dit geld ook voor de remlicht schakelaar.Anders doet hij het niet......!!!

Hierbij is mijn probleem opgelost,en komt toerental direct naar beneden met doorschakelen 1t/m6.....

Hoop jullie hiermee een tip te hebben kunnen geven...

Grt,

Turan.

A4Turbo 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.