Heeelpp..ik heb het gevoel dat ik te grazen ben genomen door de verkoper van mijn net gekochte auto..
wat is aan de hand: Ik heb een AUDI A4, 2.6 V6 bj. 1997 (benzine)gekocht .
Ik heb in het begin de auto bijna niet gereden, alleen in de stad.
In de stad rijden had ik er geen last van (of niet opgemerkt) maar pas na een langere rit van 70 km begon de stuur ineens zwaar te worden en kwam er een rare geluid bij het sturen. Ik stopte en hoorde rare geluid uit de motor komen, vooral toen ik de stuur heen en weer bewoog hoorde ik ongezonde geluiden (geknars) Ik checkte gelijk de oliereservoir van de stuurbekrachtiging en die was leeggelopen. Ik heb gelijk bij shell de olie bijgevuld maar op de terugweg weer zelfde verhaal.. reservoir was weer leeggelopen.. ik ben terug gegaan naar handelaar waar ik het gekocht had en gisteren hoorde ik dat het door een kapotte stuurhoes LV kwam, dus hadden ze hem gerepareerd inlc. arbeid voor 100,-
Ik dacht ok, dan ben ik er vanaf...de zelfde avond een lange afstand gereden.. en ja hoor.. weer zelfde probleem.. reservooir weer leeg.. ik keek onder de auto en ik zag, vanuit de voorkant van de auto gekeken, aan de linker kant onder de motor olie op de grond.
Ik heb de ANWB bijgehaald en er naar laten kijken en die zegt dat het 100% de pomp kapot is. Olie laten bijvullen en weer verder gereden.
Nu heb ik zitten googlen en ik kwam nog meer van dit soort spook verhalen tegen: ik las o.a. dat ook de stuurhuis evt. kapot zou kunnen zijn en/of de dynamo, servo pomt etc.en wie weet nog wat nog meer)
kan iemand mij raad geven hoe ik dit probleem (het snelst en goedkoopst liefts) oplossen, want dit wordt een zeer dure grap ben ik bang..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je hebt zo en zo lekkage, alleen de vraag is waar....
Zag die anwb man dat de lekkage kwam vanuit de stuurpomp? Zou kunnen,kwam nog wel eens voor maar stuurhuis inwendig kan ook lekken en dan loopt het in het stuurhoesrubber (die dus al is vervangen). Een lekke leiding kan ook,maar advies is om hem naar een dealer/vag garage te brengen en daar de diagnose te laten maken.
toxic
Waarschijnlijk is er een lekkage aan het stuurhuis wat uiteindelijk de pomp ook om zeep heeft geholpen.
Een defect stuurhuis komt vaker voor, lekkage aan een pomp veel minder.
Gr. paul
ricky bedankt voor je snelle reactie..
anwb man zei met 100% zekerheid dat het de pomp was, hij heeft alleen vanuit de bovenkant van de motor gekeken maar niet onder de auto gekropen om dit daadwerkelijk vast te kunnen stellen. Ik was van plan om de auto terug terug te geven en mijn geld terug te vragen , want ik heb nadat de LV stuurhoes vervangen was gezegd dat als het probleem zich blijft voordoen dat ik de auto terug breng. Hij vond dat geen probleem maar je weet hoe dit soort zaken kunnen gaan. ik was van plan om eerst naar een ander garage gaan en de juiste diagnose laten stellen en aan de hand hiervan teruggaan naar de dealer. tenminste dat lijkt mij een goede aanpak..
13 jaar
Ja, daar ben ik dus o.a. bang voor.. stuurhuis + arbeid kost me een boel geld..
13 jaar
Je doet er idd verstandig aan de auto terug te brengen, en of door hun te laten herstellen.
Gr. paul
ik ga dat zeker doen en laat wel weten wat het is geworden.. thx voor ullie reacties in ieder geval
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar