Audi A4-Avant 2012: Turbo druk p0299

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Multitronic CVT, Motorcode: CGL, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 130

Goedemorgen,

Ik heb sinds 4 weken deze storing. [turbo boost pressure regulation, control range not reached]

De symptomen zijn tussen de 1700rpm en 2000rpm ontzettend vibreren en inhouden op de motor, daarboven is alles prima. Ik heb een multitronic en daarvan is de rij eigenschap laag in de toeren en op een vast punt de toeren houden. Erg lastig met deze storing, doe ik manueel schakelen en houd ik de auto boven de 2000rpm is er niks aan de hand.

Ondertussen meerdere dingen uitgesloten en als laatste oplossing heb ik dit weekend de turbo vervangen. Maar toch blijft de storing terug komen. De auto is in het verleden gechipt (4maanden terug) heeft dit er misschien iets mee te maken?

Wie kan mij helpen dit probleem te fixen?

Wat ik ondertussen gedaan heb,
- turbo vervangen
- LMM vervangen en getest. Met een nieuwe
(Niet in combinatie met deze turbo)
- onderdruk turbo sensor vervangen
- controle gedaan op lekkages
- controle gedaan op de luchttoevoer, deze is schoon en niet belemmert met blad.


Mijn vermoeden gaan uit naar,

- verstopte katalysator? De oude turbo had een lekke kering en inheeft flink wat olie verloren.
- verstopte roetfilter ? (Kan ik hiervan ergens waardes vinden om uit te lezen?
- ik lees iets over een beruchte n75 of een g71 klep maar kan hier weinig info over vinden?
- is de auto verkeerd gechipt ?
- EGR kapot ?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën..
Alvast ontzettend bedankt

Vriendelijke groet,
Jelmar van Zanten

Jelmarvz

Geplaatst door Jelmarvz (0) , lid sinds 8 maanden geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4-Avant? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Jelmarvz (0), 8 maanden geleden

Heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn? 🥲

harry4203 (485) PRO, 8 maanden geleden

Je zult toch moeten rijden met een tester/meetapparatuur om te kijken wat er gebeurt als je klacht er in zit. Aansturing turbo in orde? weet zo niet uit mn hooft of dat op vacuum, electrisch of op overdruk werkt. Waarom de auto voor de zekerheid niet weer even origineel laten schrijven, denk niet dat het in de tuning zit, maar de meeste tuners zetten zonder problemen de originele software even terug als er problemen zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4-Avant of stel zelf een nieuwe vraag.