Audi A6: Turbo Problemen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18T 20V AEB

Hallo Iedereen Ik Heb Rond Nieuwjaar Een Niewe Turbo Geplaats Deze Heeft Nu Weer De
Geest Gegeven Volgens Fabrikant Is Het Te Wijten Aan Te Weinig Of Geen Smering Olieleiding
Verstopt Op Welke Manier Kan Die Olieleiding Verstoppen En Hoe Te Voorkomen Met Dank Op Voorhand

hallo iedereen rij vanaf gisteren met nieuwe turbo rond ik dank iedereen voor jullie bijdrage
proficiat met de forum dank u.

TRIKY

Geplaatst door TRIKY (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

leidingen en motor reinigen met engine cleaner
verder op tijd olie verversen +filter en goeie olie gebruiken

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Bij deze motoren wil wel eens het aanzuigzeefje van de oliepomp dichtslippen door koolaanslag.

Ricky,

houtsma39 (0), 17 jaar geleden

Beste Patrick,
Heb zelf een Audi A4 1.8T 20V motortype AEB.
Na 2 turbo's vervangen te hebben,ben ik er achter gekomen dat de olie aanvoerleiding verstopt was.
Dat hebben ze in de garage niet gekontroleerd.
Het verstopte deel zat net onder het hitteschildje.
Ik heb op internet informatie gezocht,en kwam terrecht op www.turbocharger.NL.
Hier vind je alle bijzonderheden over de voorzorgen die je moet nemen m.b.t. het reinigen,inbouwen,en smering.
Ik las in het "Olieboek"van een automaterialenhandel dat turbomotoren gevuld moeten worden, met synthetische olie 5W40.
Aan het verhaal over de 2 turbo'sgaat een geschiedenis vooraf maar die is verder niet belangrijk.
Ik heb wel de olieleiding gedemonteert en ben hiermee in doorgezaagde en verstopte toestand naar de garage gegaan,waar door ik uiteidelijk garantie kreeg.

Groet, Joop

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

wat ik zei leidingen reinigen en goeie olie

Bas Koper (0), 17 jaar geleden

Is het ook niet zo dat je de motor eninge tijd (30 sec) na het rijden stationair moet laten draaien en niet direkt moet uizetten?
Hierdoor heb ik een turbo van een nissan 280sx kapot gereden, omdat de olie zo heet is na het rijden dat het aankoekt aan de binnenkant van de olie leiding, waardoor je verstoppingen krijgt.
Dacht dat dit het probleem nog wel eens kon zijn, maar mischien heb ik het fout

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

Neee
Je Laat Hem Na Een Snelle Rit(snelweg P Plaats Oprijden 2 Minuten Draaien Om Dat De Turbo Vrolik Doordraait Bij Afgezette Motor
Endan Heb Je Geen Olie Circulatie Meer En Dus Een Probleem Vroeg Of Laat

Meestal Vroeg Want Je Verwacht T Nooit

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.