close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi Rs4: Turbodruk van RS4

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.7L Biturbo

Een RS4 motor was kapot gelopen als gevolg van te hoge turbodruk. Om problemen te voorkomen is de ECU vervangen door een nieuw origineel exemplaar. (was voorheen gechipt). Nu loopt de turbodruk op naar ongeveer 1 bar en zakt dan na 1-2 seconden teug naar ongeveer 0,9 bar. Dit is denk ik normaal. Maar bij 5500 toeren gaat de druk weer stijgen en bij 7000 toeren zit de druk op ruim 1 bar! De gechipte ECU blijkt hetzelfde te hebben alleen loopt de druk nu op tot 1,6 bar overdruk bij 6000 toeren. Met VAG-Com scoop gemeten is te zien dat de druk netjes de lijn volgd van de gewenste druk. Er is dus geen probleem met kapot N75 klepje of een lek maar de ECU regelt zelf de druk te hoog. Met de stekker van N75 los blijft de druk netjes steken op 0.5 bar. Omdat ik niet wist waar te beginnen heb ik toch het regelklepje vervangen en een nieuwe luchtmassameter erop gezet. Er komen overigens ook geen storingen in het geheugen. Bij S4 motoren met problemen met de turbodruk komen soms ook geen storingen in het geheugen en die zijn ongeveer hetzelfde. De tip die tot de oplossing lijdt wordt in ieder geval beloond met een taart.

Geplaatst door

Rick9756 (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ondertussen heb ik een andere RS4 gemeten en die doet het ongeveer hetzelfde. Ik heb altijd gedacht dat bij toenemende toeren de druk af moet nemen om de motor heel te houden. Of niet?

Rick9756 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Rs4 of stel zelf een nieuwe vraag.