Audi A4: TurboKapot ?

Bouwjaar: 2000

Enige maanden geleden voor het eerst bij garage geweest vanwege vermogenverlies van de auto (18t). Auto is toen uitgelezen,maar ze konden niets vinden. Na een paar weken weer terug gegaan met de zelfde klacht. Lmm vervangen met als gevolg dat de auto nadat die warm is of als er teveel vermogen gevraagd wordt direkt in noodloop gaat (turbo werkt dan niet meer)weer terug naar de garage en daar konden ze me vertellen dat de lmm weer kapot was. De auto werd nu aan een computer aangesloten waar ze de boel beter konden uitlezen. Volgende dag was de conclusie: Turbo Kapot en moest besteld worden bij de fabriek. Toen ik de auto weer op kwam halen moest ik het volgende verhaal aanhoren:
Nieuwe Turbo zit erin maar het probleem is nog niet verholpen, er moet nieuwe software in de auto ge zet worden en we kunnen op dit moment geen online verbinding krijgen. Mijn vraag hierop was of die turbo wel echt kapot was, want ik voelde me zwaar in de maling genomen. Software wordt in het nieuwe jaar geupdated en voor die tijd zou ik graag willen weten of dit een geloofwaardig verhaal is, want ik hoef jullie denk ik niet te vertellen wat een turbo kost. Kan iemand mij vertellen of dit verhaal kan kloppen of dat ze bij de dealer een hele grote duim hebben. Alvast bedankt.

Blond?

Geplaatst door Blond? (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,

idd, een onaanemelijk verhaal..

dit ruikt ergens naar...


paul,

Blond? (0), 19 jaar geleden

Wat denk jij wat het zou kunnen zijn ?

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,

dat verhaal van een software update.. daar moest ik even om lachen ( leuk verhaal )

een beetje mens met een fris verstand zou kunnen na gaan dat hier een luchtje aan zit..

het is toch wel raar dat waneer een auto al jaren rond rijdt zonder problemen. dat ze nu gaan zeggen dat de auto geupdate moet worden ;^) ( je zou er zo intrappen als leek )

( vraag aan deze garage of jou virusscanner in de ecu nog up to date is... :^)

als deze garage/dealer nu eens zegt dat ze het probleem niet kunnen vinden. dat scheelt jou onodig kosten maken

hun onkunde kost jou handen vol geld..

ik zou zeggen hand op de knip houden.. die turbo nemen ze maar terug!


paul,

Blond? (0), 19 jaar geleden

Ik als leek zijnde wilde even bevestiging en die heb ik nu gekregen. Ik ga maandag gelijk vragen of de oude turbo er weer in kan en dan naar een garage waar ze mischien wat meer verstand hebben van turbo's. Heb je nog suggesties, omgeving Den Haag? In ieder geval bedankt voor je antwoord !

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,

zoek een niet al te grote dealer.. of ga rechtstreeks naar pon.

pon is importeur maar ook dealer van vw,audi. daar weten ze wel hoe het moet om klanten juist te benaderen.. ( en je zit bij de juiste man aan tafel )

sucses..


paul,

drdre (0), 19 jaar geleden

weet ook iemand zo'n specialist in omgeving Antwerpen zitten?

Blond? (0), 19 jaar geleden

Auto is weer bij de dealer geweest en zijn daar inderdaad tot de conclusie gekomen dat het niet de turbo was. Ze moeten dus verder gaan zoeken. Wordt vervolgd!

Blond? (0), 19 jaar geleden

Oude turbo wordt weer teruggezet. Het regelapperaat wordt uitgebouwd en opgestuurd naar de importeur voor verder onderzoek, want bij de dealer kunnen ze niets meer vinden.

enerby (0), 19 jaar geleden

Probeer eens de n75 Solenoid te vervangen. deze blijft nog wel eens plakken, waardoor je een te hoge turbo druk krijgt.

Blond? (0), 19 jaar geleden

Even een update betreffende de auto. Regelapp. is afgelopen maand weer teruggezet in de auto. Bij de chipafdeling hebben ze wel iets gedaan, weet alleen niet wat. Probleem bleef echter terugkomen. Na wederom overleg met de importeur is de brandstoftank geleegd en weer gevuld met SuperPlus benzine 98 (wat ik altijd tank). Nu beweert de dealer dat het probleem komt doordat ik een keer V-power getankt heb en dat de auto omdat die getuned is daar niet tegen kan. Ik moest maar 1500 km met de auto gaan rijden en daarna terug komen om de boel weer uit te lezen. Gisteren (21/2) de auto weer achter gelaten, de auto is weer uitgelezen en daarna hebben ze er weer (de 4E !!) een LMM ingezet (garantie). Vandaag de auto met volle hoop weer opgehaald en ik moet zeggen dat de auto in het begin goed vermogen had alleen toen ik in 5 ineens het gaspedaal flink intrapte schoot de auto weer in noddloop. Ik zal in iedergeval de n75 Solenoid laten vervangen. Weet iemand nog andere oorzaken die het zouden kunnen zijn. Mischien de brandstofleidingen reinigen, want het begint nu toch wel een verhaal zonder einde te worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.