Bij mijn V6 2.8E is een draadeind van de linkse cilinderrij, de achterste cilinder en de bovenste bout afgebroken,
daardoor lekt mijn uitlaat.
Ik heb de linker uitlaat het spruitstuk en de motorsteun verwijderd, maar ik zag de het draadeind niet buiten de kop uitsteekt.
Met een Dremel voorzien van een haakse boorkop heb ik geprobeerd om er een gat in te boren, maar het materiaal is te hard.
Weet iemand een oplossing hiervoor zonder de cilinderkop te hoeven verwijderen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deze is na een gaatje te hebben geboord met een linkse tap te verwijderen!
je zult dan alsnog moeten proberen te booren!
paul,
Paul,
ik probeer maandag nieuwe harde boortjes te kopen, maar er was nog een draadeind afgebroken die stak wel uit de kop alleen heb ik die met veel moeite (twee moeren tegen elkaar vastdraaien) eruit gekregen, het ging zo zwaar dat ik verwacht dat de linkse tap zal afbreken.
19 jaar
er bestaan speciale tap's vraag er eens naar! bij de vakhandel
paul,
Oké, ik hou je op de hoogte.
19 jaar
Paul,
Het tapeind was niet uit te boren (zelfs niet met een extra gehard boortje.
Heb boven het afgebroken tapeind een nieuw gat geboord en daar draad ingetapt, daarna het boutgat in het spruitstuk ovaal gemaakt en een nieuwe bout voorzien van een grote ring eringedraaid.
De motor loopt weer als een zonnetje, het probleem is opgelost.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar