close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi Q5: Verbrandingsuitval

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: CAHB, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 125

Bij warme motor loopt de motor stationair heel erg te schudden, koud merk ik geen verschil.
Heb enkel foutcode P0303; cilinder 3 geen verbranding.
Heb de verstuiver eens gewisseld met deze van cilinder 2, opnieuw ingeleerd maar blijf foutcode cilinder 3 krijgen.
Wanneer ik met draaiende motor de stekker loskoppel van LMM of van EGR loopt hij wel rustig. Hij draait dan in noodloop.
Als ik die stekkers loskoppel merk ik dat het palletje van de wervelkleppen in het inlaatspruitstuk op ruststand komt.
Nu heb ik dit palletje eens losgemaakt van het stelmotortje en met de hand bewogen en merk daar dus een verschil. In ruststand loopt de motor goed, aangetrokken loopt hij onregelmatig.
Ik heb zowel dit stelmotortje als de gasklep opnieuw ingeleerd maar geen verschil.
Het probleem is gekomen 14 dagen nadat er een ruilmotor ingezet is, de vorige was stuk door een gebroken krukas.

Kent iemand dit probleem?

Geplaatst door

kdz (60)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb ook eens het inspuithoeveelheidsverschil bekeken van de verstuivers en ook daar zie ik een verschil.
Cilinder 1 schommelt tussen -2,75 en -3,05 mg/slag
Cilinder 2 ongeveer -1,00 mg/slag
Cilinder 3 blijft onveranderd op 3,00 mg/slag staan
Cilinder 4 ongeveer 1,00 mg/slag.
Deze waarden zijn genomen met warme motor en die had ik ook voor ik de verstuiver 2 en 3 gewisseld heb.

kdz 60
badge

7 jaar

Even een update.
Na het volledig reinigen van EGR, inlaatspruitstuk inclusief wervelkleppen is het schudden veel verminderd. Na proefrit is de foutcode nog niet teruggekeerd maar ik blijf wel die uiterste waarden op cilinder 1 en 3 hebben. bij stationair en constante snelheid rijden voel je hem wel nog lichtjes schudden.
Zou het kunnen dat dit probleem soms in de eerste verstuiver zit? En dat de derde die hoge waarde heeft omdat hij teveel moet corrigeren?

Ondertussen toch eens compressie gemeten om zeker te zijn, deze is perfect.

kdz 60
badge

7 jaar

Probleem kwam vanuit de motor-ECU.
Auto rijdt terug zoals het hoort.
Mag gesloten worden

kdz 60
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Q5 of stel zelf een nieuwe vraag.