Ik heb een A3 tdi 90 pk .
Deze had in eerste instantie een probleem met de druk van de turbo , waardoor ie in noodloop ging .
Probleem is verholpen , een klep op de turbo is gangbaar gemaakt , waste gate waarschijnlijk ?
Nu heb ik het gevoel dat ie niet helemaal fantastisch loopt , en redelijk wat diesel verbruikt (1:16,5 1:17,5)
trekkracht is een beetje lala .
Kan het een probleem met de roetkat zijn ? (als die erop zit) heb daar wat over gelezen op internet .
Kan ik daar iets aan controleren ??
Alvast bedankt voor tips e.d. groeten Arne ..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
arne...
gezien jou probleem, verwacht ik de magneetklep de (N75)
paul,
luchtmassameter al gecheckt arne?
jan,
de handelaar waar ik 'm gekocht heb had de luchtmassa meter al vervangen .
hij had zelf in eerste instantie gemerkt dat ie wat vreemd liep en was al van overtuigd dat die kapot was , schijnt heel vaak voor te komen .....
19 jaar
klopt bij bosjes van 10, worden ze vervangen..
paul,
ik had de egr uitgeschakeld door de vacuumslang af te doppen .
Maar nu ging ie weer in noodloop , als ie echt warm was , na goed kwartiertje rijden .
Liep wel heel goed voor mijn gevoel , gasklep en huis ook schoon gemaakt .
vandaag weer getankt , reed weer 1:16,5 .
Gehoopt dat die TDI's zuinig zouden zijn .....
19 jaar
arne...
indien de EGR-klep in der loop van tijd zo erg is vervuilt, en daardoor open blijft staan! heeft het afdichten dmv, de vacuumslang totaal geen zin, (staat dan nog steeds open) slechts afdoppen dmv, een alu plaatje is dan de juiste oplossing!
opzich vind ik het verbruik van de auto nog niet eens zo gek hoor!
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar