hallo , sinds enige tijd heb ik steeds beetje mazoutverlies via een verstuiver .. mijn eerste gedacht was dat het via een retourleiding was , maar deze blijken nog intakt te zijn ... het boeltje grondig gereinigt maar nu zie ik idd verlies via het verstuiver gat .. ligt dit aan de zitting ??? zitten hier brandplaatje onder of is de verstuiver zelf defekt ???
ook heeft de wagen niet meer het volle vermogen .. zou dit met hetzelfde probleem te maken hebben ??
ook brandt af en toe ; okk tijdens het rijden ; het lampje van de voorgloeiing ??
ligt dit aan slechte gloeikaarsen of heb ik het verkeerd voor ???
diagnose foutcodes ; geen foutcodes ...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
voor het rtekken zul je moeten rijden met de testkast en kijken of de lmm goed is en de turbo druk goed is .
als dit goed is kijk dan de nokkenassen eens na op slijtage dat schijnt nog wel eens voor tekomen.
groetjes jan.
bedankt jan .. heb je eventuele gegevens van de lmm en turbo druk ???
kan ik de meetwaarden vergelijken met deze van de constructeurs ..
mvg christoph
nee maar als de testkast erop staat geeft hij aan wat het hoort tezijn en wat het is dan kun je het al vergelijken.
groetjes jan.
is het probleem inmiddels verholpen ?
en waar zat het diesellek nu ?
Gr Stefan
15 jaar
hallo ; toch even de oplossing geven ...
allereerst mijn dank aan jan T . inderdaad , de lmm gaf een andere waarde aan dus bij deze gauw vervangen ... ong 100.
bij testrit enorm vermogenwinst doch de wagen sloeg nadien in noodloop ..
turbo afgenomen want variabele geometrie zat vast ..
na komplete demontage geconstateerd dat turbo dode punten had bij ronddraaien met de hand .. liep niet echt meer soepel rond ..
toch maar besloten om nieuwe ruilturbo te steken ( ong 1000 ) en motertje draait en trekt nu lekker zoals vanouds !!!!!!!!!!!!
mazoutlek bleek dus toch uiteindelijk olielek te zijn . effe gauw het dichtingssetje van het klepdeksel verandert (ong 75 ) en dat probleem was dan ook reeds van de baan .............................
bij deze dank aan alle pro en part die helpen meedenken en tot stand brengen van deze site !!!!!!!!!!
lang leve PROBLEM CAR !!!!!!!!!!!!!
mvg christoph
kijk en zo rijdt hij weer als nieuw.
groetjes jan.
ps : na rondvraging blijkt dat achter het lampje van de gloeibougies tot 10 verschillende foutcodes zouden zitten ???
kan iemand dat bevestigen ??????
ne mens zou dan direkt de gloeibougies gaan veranderen !!!!!
greetz stoffel10
ja dat klopt het is ook geen lampje voor de gloeibougies maar een lampje dat aan geeft dat er storing aanwezig is en dan kan door uitlezen gezocht worden wat de oorzaak is.
groetjes jan.
Mooi dat het is opgelost.
Bedankt voor de feedback.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar