close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A3 2006: Versnellingsbak gewisseld en weer precies hetzelfde probleem

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BLF, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 85

beste lezers,
Normaal als ik er even niet uit kom met een auto dan zoek ik hier op de site en kom er dan meestal wel uit, dat is dit keer anders, er staat veel over de audi versnellingsbakken geschreven maar toch kom ik er niet uit. Hier komt mijn probleem.

Rij nu een jaar in een audi a3 1.6 fsi met een 6 bak.
Mn vriendin reed op de snelweg netjes 100 in zn 6 en opeens schoot ie uit zn 6. Kreeg hem er niet meer in. Auto op parkeerplaats gezet en anwb gebeld.anwb aangekomen en rijd een stukje en inderdaad hij wil niet meer in 5 en 6 en achteruit, motorkap los en even op de bak zelf proberen te schakelen zonder resultaat, de beste man zegt tegen mijn vriendin, bak kapot en druklager ook kapot, ik met autoambulance de auto opgehaald en inderdaad,geen 5 en 6 en schavend geluid met koppeling los en met koppeling in geen geschaaf. Opeens ook de achteruit doet het weer. Maar geen 5 en 6.
Ik een bak besteld met motorcode en bakcode, ik krijg die bak geleverd en vraag: is het dezelfde bakcode, en de man zegt nee het is de zelfde bak maar met andere code,Die veranderden ze elk jaar volgens hem. ik heb motorcode BLF en bakcode is origineel HBM.
Nu heb ik een gvv bak gekregen en daar een nieuw druklager en geleidehuis voor een hbm versnellingsbak ingezet. Auto gestart na montage en helemaal stil en schakelen als een nieuwe. 1 week verder en reed ook op de snelweg gewoon rustig en ging stukje binnendoor en merkte dat ie opeens moeilijk in zn 5 ging, 6 ging wel. Toen terug naar 4. Ook moeizaam en kreeg hem bijna niet uit 4, thuis aangekomen en parkeer de auto, laat de koppeling los en precies hetzelfde schaafgeluid als bij de vorige bak. Nu zwaar schakelen en schaven. Bij stationair. Rijd ik stukje dan gaat het geschaaf ook opeens weg.
Nu las ik ergens dat als je een ggv bak ipv een hbm bak monteerd, dat je dan een ander druklager en geleidehuis moet monteren van een gvv. Denken jullie dat als ik nu een ander druklager en geleidehuis monteer dat het probleem verholpen is of is de bak gewoon weer kapot denken jullie, graag reactie want ik heb geen zin om nog een bak te halen.😉

Geplaatst door

basje1200 (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eerst uitzoeken wat het verschil is tussen de beide druklagers , misschien ten overvloede er zit olie in de versnellingsbak?
Als de overige versnellingen wel goed werken en goed koppelen , lijkt me het druklager niet het probleem , werking druklager is niet versnellingsafhankelijk.

Aan je verhaal te zien heeft druklager geen invloed daar het een week wel goed is geweest ,meestal komt er speling op de secundaire as door loszittende moer of versleten lager,wat resulteerd in schavend geluid en slecht schakelen van de eind en achteruitversnelling, het olieniveau is ook met meer olie gevuld dan het stopniveau om meer smering en koeling op de buitenste lagers te verkrijgen.
Bakcode is moter gerelateerd kan best zijn dat de bak VAG produkt van een ander merk is of ander motorcode.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.