close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4 2001: Vonkoverslag Po3o3

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: ALT, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 96

Vonkoverslag cyl 3 en 4 P0303 (Vag Com)
Motor loopt stationair mooi. Begint bij ca 3500 toeren erg in te houden en te stotteren (zowel onder rijden als stilstaand) waarbij storingslampje gaat knipperen.
Bougie's +bobines vervangen; geen resultaat
Heeft iemand een idee?

Geplaatst door

sboonstra (60)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou een brandstof probleem kunnen zijn.
Te weinig opvoerdruk of defecte/slecht werkende injector.

Wanneer is voor het laatst het brandstoffilter vernieuwd?
Hoor je de brandstofpomp?
Hoeveel foutcodes heb je? P0303 is alleen een misfire in cylinder 3.

oldford 0
badge

4 jaar

Goedemiddag, Jaren geleden van u een tip op een zelfde soort auto gekregen; brandstofleidng was toen platgedrukt door een steen..

Brandstoffilter 60.000 km geleden vernieuwd
Hoor de brandstofpomp niet
16684 cilinderoverslag herkend P0300-001
16687 cil 3 P0303-001 cilinderoverslag herkend
16688 cil4 P0304-001 cilinderoverslag herkend

sboonstra 60
badge

4 jaar

Brandstofdruk meten kan geen kwaad hier, denk ik.
Brandstoffilter vervangen kan je de kop niet kosten.

Het moet iets algemeens zijn, omdat je op meerdere cylinders misfires krijgt.
1 defecte injector kan, maar 2 tegelijk? Het is mogelijk maar dat is theoretisch.
Wil je toch de injectors testen, verwissel dan cyl. 3 & 4 met cyl. 1 & 2.
Gaan de misfires mee naar cyl. 1 en 2 dan zijn de injectors verdacht.

Hoeveel kilometer staat er nu op?

oldford 0
badge

4 jaar

Zojuist brandstofdruk gemeten: stationair 3.5 bar. Bij stilstaande auto toeren opvoeren naar ca 4000; valt terug naar 2000 (met plankgas of halfgas) waar de motor op hapert en dan druk op ca 4.0 bar

216.000 km distributie vervangen op ca 180.000 km

sboonstra 60
badge

4 jaar

Zou het aan de distributieketting kunnen liggen? Die achterste ketting loopt wel rauw/is nooit vervangen. Dan zou de motor naar mijn idee niet stationair mooi kunnen lopen en verklaard de misfire's niet op alleen cil 3+4

sboonstra 60
badge

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.