Ik heb een maand geleden een Audi A6 2.0TDI 2005 gekocht. Auto is altijd perfect door de dealer onderhuden met 140.000 km op de teller.
Wat ik van begin al hoor is bij een snelheid tussen ongeveer 60 en 100 km/h een zoemend geluid.
Geluid is bijna zelfde alsof je aan de stuur trekt en stuurbekrachtiging hoort als de auto stationair loopt.
Maar bij het stationair lopen, met het draaien van de stuur helemaal geen bijgeluiden te horen. Ook bij het gas geven tijdens het stationair lopen hoor ik alleen turbo een beetje fluiten (normaal geluid).
Ik hoorde dat een brandstofpomp een rot geluid kan maken. Kan dit het probleem zijn?
Dieselpomp is al vervangen door de vorige eigenaar wegens verkeerde emissiewaarden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controlleer je banden eens
kans zijn dat ze gecupt zijn en kunnen ze ook een zoemend geluid geven
gecupt betekent zaagtanden effect op je banden
als het brandstofpomp is dan hoor je dit eerder contstant bij alle snelheden
wiellager kan het ook zijn maar krijg je meer een hommend geluid
als je van links naar recht slingert dan komt op de buitenkant van de auto extra druk te staan
hierdoor hoor je de wiellager beter en kun je zeggen of het dit is
tussen lager dat op het blok zit (zit bij sommige auto'' maar ook niet alleemaal)
kan het geluid ook geven
Gisteren een klapband gehad en gelijk nieuwe Conti's (2x) eronder.
Heeft niets met banden te maken.
Kan het niet een turbo zijn?
14 jaar
waar vandaan hoor je het geluid eigenlijk
voor of achter
links of rechts
Van voor hoor ik het.
Als ik harder dan 120 rij dan hoor ik het niet
En als ik de bocht naar links neem dan hoor ik het extra, misschien omdat het aan mijn kant is (links =bestuurders kant).
Bocht naar rechts tijdens het rijden hoor ik niets minder of meer.
Het is geen stuurbekrachtiging omdat ik het niet hoor tijdens het draaien bij stationair toerental
14 jaar
als je een bocht naar links neemt komt er meer druk op je rechter kant
dus rv zou dan een mogelijke wiellager zijn
maar zeg je dat het van links voor komt dan kan het in het hele veerpoot zitten
iets wat ik dan als eerste denk is veerpootlager
maar ja het blijft moeilijk om zaken achter de pc op te lossen
Update:
Het begint al bij 40 km/h en het gaat niet weg bij 120, alleen je hoort het dan minder misschien omdat de motor dan harder draait.
100% zeker dat je het erger hoort als ik naar links stuur, rechts sturen geen invloed.
Stationair helemaal niets aan de hand (links/rechts sturen)
Wat is het?
14 jaar
Probleem opgelost.
Passagiers zijde wiellager vervangen
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar