Het volgende probleem doet zich voor: Boven de 30km/h ontstaat er merkbaar onbelans in de aandrijflijn (differentieel) voor. Er ontstaat een geluid dat ook hoorbaar is wanneer je over een onderbroken streep rijd. Het geluid wordt harder naarmate je harder rijdt maar ook wanneer gas wordt losgelaten, net of n as onder de auto in onbelans is. Op de brug dachten we t probleem gevonden te hebben in een naaldlager van de flensas. Deze is niet los leverbaar en heb een gebruikt compleet differentieel incl lager RECHTS voor gemonteerd via een automatenrevisiebedrijf. Na montage bleek hiervan t lager kapot te zijn wat al direct hoorbaar is.
(dongdong geluid)
Graag zou ik t volgende willen weten: Voordat we t differentieel hebben gemonteerd, je ziet dan t einde van de LINKERsteekas zitten hebben we geconstateerd dat deze as heel veel speling heeft. Is dit normaal (heeft namelijk een conisch lager dat zou kunnen betekenen dat de speling wordt opgeheven na montage differentieel???)of zou dit juist de oorzaak kunnen zijn. Heeft iemand voor mij ELSA afbeeldingen van het differentieel VOOR incl de aandrijfassen met bijbehorende lagers?? En kan ik linksvoor net zo gemakkelijk demonteren als rechtsvoor??
Bakcode: FAU tiptronic
Alvast bedankt
vrgr Paul
De afbeelding is met gemonteerd differentieel
[url=http://img13.imageshack.us/i/flanschwell...][img]http://img13.imageshack.us/img13/3545/fl...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wie kan mij vertellen waarom t bij n quattro zo belangrijk is om 4 dezelfde banden te monteren qua profieldiepte?
Ik zou nl denken dat t tussendifferentieel dit opvangt. Maar ik hoor dat je dus 4 gelijke moet monteren maar niemand kan me dus uitleggen waarom
vrgr Paul
[quote=mrwortel]Ik zou nl denken dat t tussendifferentieel dit opvangt. Maar ik hoor dat je dus 4 gelijke moet monteren maar niemand kan me dus uitleggen waarom[/quote]
Het differentieel hoort dit juist niet op te vangen want juist daardoor ontstaat er slijtage, het differentieel wordt namelijk te warm.
Gr. paul
Eindelijk eens antwoord op mijn vraag, bedankt Paul.
Misschien is dit dus ook wel de oorzaak van mijn probleem, we gaan dit uitzoeken of het geluid/onbelans hier vandaan komt.
Rijd nl al lange tijd met n verschil van ongeveer 2.5 mm tussen voor en achter
vrgr Paul
14 jaar
We hebben de oorzaak gevonden na de nodige werkzaamheden. Na ruildelen en 3 nachten tot 02:30 gewerkt te hebben hebben we n beschamende conclusie kunnen trekken. Wil uiteraard toch de oorzaak aangeven bij problemcar. 0,3l differentieelolie terwijl er 1l op moet zitten. Geluid compleet weg!! Dus................
vrgr Paul
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar