auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: 316 Ti Compact - Loopt stationair op 3 cilinders na kort opwarme

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318 Ti 116 pk

Hallo,

Ik heb al een tijdje het volgende probleem met mijn BMW 316Ti compact, Gas/bezine.

De auto start en rijd normaal, maar als hij iets warmgedraaid is, valt hij stationair terug op 3 cilinders. Als ik vervolgens weer op toeren rijd, is er niets aan de hand.
Soms blijft de bmw op 3 cilinders lopen ook al maak ik meer toeren, als ik hem dan even van contact zet en direct weer op contact zet, draait hij weer gewoon op 4 cilinders, zonder problemen. Heb hier inmiddels meer dan 5000 km mee gereden (inderdaad, niet verstandig...)

Bougies zijn vervangen De bobines heb ik onderling uitgewisseld, dit geeft geen verandering, uitval blijft op dezelfde cilinders.

Bij uitlezen krijg ik de volgende codes:
P1341 Multiple misfire with fuel cutoff
P1347 Misfire 3 with fuel cutoff
Po135 Lambda sonde
P0130 Lambda sonde
P1170

Lijkt me duidelijk dat er dus iets met ontsteking is, waarna lambdasonde verkeerd mengsel meet en de brandstof toevoer afsluit.

Ik kan echter niet meer in mijn kennis graven. Iemand hier ervaring mee? of weet waar de oplossing te vinden is?

Bij voorbaat dank!

Geplaatst door

JanK993 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt op een bobine problem, als die warm worden willen ze weleens weigeren als ze slecht zijn.
Mar goed, als de uitval op dezelfde cylinders blijft zou ik eens goed alle vacuumslangen nakijken, vooral die onder het inlaatspruitstuk

lijkt me eerder dat je gewoon een probleem met valse lucht hebt. Alle lucht/vacuum leidingen controleren, carterventilatie controleren.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

10 jaar

dat zei ik ook.

Dat krijg je he als je op hetzelfde moment een antwoord geeft.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

10 jaar

Hej, ik had inderdaad 2 kapotte carterventilatieleidingen. Heb deze vervangen. Maar het probleem blijft hetzelfde. Moet ik hem eerst uitlezen en alle codes wissen, of zou hij het gewoon al goed moeten doen?
Weet echt niet waar ik het nog zou kunnen zoeken. Bij testen van de bobines als de auto op 3 cilinders loopt, veranderd er bij het ontkoppelen van cilinder 3, helemaal niets.

JanK993 0

10 jaar

Heb je de carterventilatie zelf ook vervangen?

gr Martin

GJBAutos 0
badge

10 jaar

Hej Martin,

Carterventilatie niet vervangen, wel schoongemaakt. Daarnaast gereset, bobine en bougies nogmaals gecontroleerd en bekabeling naar bobines. Zonder resultaat.

Er rijzen allemaal mogelijke problemen in mn koppie, maar ben er iets te lang uit om ze op waarheid te kunnen beoordelen, daarom laat ik jullie even meegenieten van mijn hersenspinsels misschien is het nog ergens goed voor... (buiten het feit dat ik bijna rijp voor het gesticht ben na oplossen van dit probleem)

Lambdasonde defect? (tijdens opwarmen overruled de ECU de Lambda werking, maar bij opgewarmde motor word de Lambda gebruikt (foutieve waarden) die vervolgens de brandstof uitschakeld). Blijft mijn vraag waarom die alleen stationair, en tot circa 1800/2100 toeren op 3 blijft lopen om vervolgens op 4 cilinders te lopen, met volledig vermogen.


HELP HELP HELP! :(

JanK993 0

10 jaar

Carterventilatie kun je niet schoonmaken, en als die kapot is heeft schoonmaken al helemaal geen zin, Moet je gewoon vervangen, als je veel vacuum hebt als je je olievuldop los haalt tijdens stationair draaien is je carterventilatie zeker kapot. Is alleen een beetje moeilijk om dat vanuit hier te beoordelen.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

10 jaar

Hallo, ben weer iets verder geraakt. De storing lijkt waarschijnlijk in de nokkenas verstelling te zitten. NA verwijderen en aansluiten van de verstel unit loopt de motor een hele tijd mooi stationair, totdat er weer gas gegeven word. Nu is mijn vraag echter, hoe ik dit kan opl;ossen. Ligt dit aan de nokkenaspositiesensor, de verstelmotor of iets anders?

JanK993 0

10 jaar

nog steeds last van dit probleem?

pietermen 0

10 jaar

Jep

JanK993 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.