Ik krijg de Service Indicator niet gereset.
Ik heb het al met zo'n tooltje geprobeerd maar dat geeft ook geen resultaat. Het rare is dat ik hem 2 beurten geleden wel zelf gerest kreeg met simpelweg een paperclip.
Wel moet ik erbij zeggen dat het toen ging om een indicatie voor een grote beurt. Toen brandde enkel het gele en rode blokje en stond er geen "OILSERVICE" op het scherm.
Ik wil de stekkerkop vervangen en kijken of dat misschien helpt maar ik krijg hem niet afgekoppeld. Ik wil ook niet te veel geweld gebruiken en riskeren dat ik hem helemaal sloop.
Misschien dat iemand hier een filmpje van weet hoe ik zo'n ding kan vervangen.
Ik hoop dat iemand misschien suggesties heeft hoe ik die servicemelding eruit kan krijgen. Het is irritant om bij elke keer wegrijden eraan herinnerd te worden terwijl je weet dat hij een beurt heeft gehad.
Ook heb ik nu geen indicatie meer wanneer hij wel weer aan een beurt toe is. Het is ook niet handig als ik hem wil verkopen en hij geeft aan dat er een beurt nodig is, want ik kan verder niet aantonen dat het wel gebeurd is.
Bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met een stuk draad minimaal 10 seconden resetten. Dan moeten de meldingen weg zijn. Aan de plug zal het niet liggen daar zit een doorverbinding in die niks met de reset te maken heeft. Het vaste deel van de stekkerdoos kan je los klikken. Maar daar gaat niets kapot aan.
Bedankt voor uw reactie MJ.
Deze methode zal mij echter niet helpen aangezien ik er een tooltje voor heb die precies hetzelfde doet en die zelf de secondes aanhoud.
Ik wil nu nog even bijvoegen dat de auto vandaag opnieuw APK gekeurd is en met vlag en wimpel geslaagd, geen enkel adviespuntje.
De keuringsmeester had hetzelfde tooltje en ook hij kon de servicemelding niet gereset krijgen. De stekkerkop is trouwens vervangen om te kijken of dat helpt maar ook dat mocht niet baten.
De enige suggestie die hij nog had is naar de BMW dealer toegaan voor advies. Hier ben ik geen fan van aangezien dat meestal zo duur afloopt, zelfs bij alleen een diagnose.
Voor een nieuwe contactsleutel was ik al 70 kwijt.
10 jaar
Je zou de resetdraad nog kunnen doorpiepen tot aan de aansluiting op de DME. Dan weet je zeker dat de draad goed is.
Bij sleutels kan je ook een kopie laten maken van een goede sleutel en de EWS chip overzetten naar de nieuwe sleutel.
De auto is al een paar maanden niet meer in mijn bezit. Ik heb nu een BMW 328I E46 Sedan uit 1998. Deze auto gebruikt dezelfde stekker maar deze auto heb ik wel kunnen resetten met de bovengenoemde tool, het tooltje werkte dus gewoon naar behoren.
Omdat de auto is verkocht zonder een oplossing te hebben gevonden kan er op dit topic wel een slotje denk ik.
MJ, bedankt voor uw reactie :)
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar