auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: [320D, 1999, E46] Uitlaatprobleem OPGELOST

Bouwjaar: 1999

Hallo,

Ik heb het probleem dat kennelijk de uitlaat lek is. Was het
in het begin alleen dat ik de auto lichtelijk 'rook' bij het stilstaan voor het stoplicht, nu moet ik vrijwel de hele rit mijn luchtroosters dicht houden om niet onwel te worden.

Vandaag heb ik de auto op de brug gezet en heb hier aan de uitlaat op zicht geen schade/erge roest of gaten ontdekt.

Wel heb ik een poreus rubber ontdekt dat tussen twee uitlaatdelen zit.

Het gaat om dit rubber:

Vanuit het motorblok gaat de uitlaat verticaal naar beneden. In deze buis zit een verdikking, dit lijkt me de katalysator.
Deze buis knikt daarna uiteindelijk om daarna horizontaal naar de achterkant van de auto te gaan.

Juist in deze knik zit een kleine verdikking waar de uitlaatbuis die van achter komt in valt. In deze verdikking zit zo te zien een rubber dat poreus is en hier komen kennelijk de uitlaatgassen uit. Ik denk dat dit punt als scharnierpunt voor de uitlaat dient (motor en uitlaat bewegen min of meer onafhandelijk).

Kan iemand mij vertellen of ik dit rubber (of pakking?) kan vervangen of dat ik een heel nieuw uitlaatdeel moet aanschaffen?

En wellicht hoe?

De stank in de auto is om gek van te worden en is erg ongezond.

Ik ben radeloos....(direkt naar de dealer rennen doe ik nu even niet graag, heb een paar maanden terug nog de brandstofpomp etc. mogen vervangen, de totale rekening was een groot deel van mijn maandsalaris)

Graag hoor ik van iemand, alvast bedankt voor de hulp!

Geplaatst door

Jan4901 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo

Ik had ook last van uitlaatgassen in de auto (320d 1999 150k km) en ben met dit probleem naar de dealer gegaan daar ik nog garantie heb. De diagnose was katalysator gescheurd...
Maandag wordt hij vervangen.

Ik weet niet in jouw geval of de rubber te vervangen is maar ik weet wel dat een kat vervangen (volgens een kennis) minstens 700¤ zal zijn, waarschijnlijk meer. Hopelijk is er een goedkopere oplossing voor jouw probleem....

delfoba 0

19 jaar

Hallo delfoba,

Bedankt voor je antwoord. Het bleek inderdaad ongeveer hetzelfde probleem te zijn....

Het fexibele gedeelte in het uitlaatgedeelte dat van het spruitstuk komt was stuk. En ja hoor, gelukkig als ik ben, in datzelfde stuk bleek ook de 1e katalysator te zitten....

Dus ben nu weer een hoop geld armer maar ik hoef geen gasmasker meer op achter het stuur :-)

Jan4901 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.