auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: 320d slaat niet meer aan na kortsluiting

Brandstof: Diesel, Motorcode: M47tud20

E46 320D 2002 M47TU 150pk touring

Motor slaat niet aan.

De achterste sensor die op het uiteinde van commonrail leiding gemonteerd zit heeft
met de rood/rood-witte draad kortsluiting gemaakt naar massa.

Bovenstaande hersteld.

startmotor gaat rond, slaat niet aan, krijgt geen brandstof.
alle zekeringen in orde in dashboardkast

uitlezen:

4242 Glow plug,cylinder 4
4321 delivery control valve
4351 Rail pressure control valve
4191 Charge-air pressure controller
3EC0 Camshaft sensor
4B90 Rail-pressure monitoring on engine start
3F01 Charge-air pressure sensor

na reset, blijven de volgende meldingen staan zonder te starten

4321 delivery control valve
4351 Rail pressure control valve
4191 Charge-air pressure controller

brandstof pomp in tank wordt niet aangestuurd, gemeten met multimeter. Dubbel check van zekering 54.
De druk op de commonrail is 2,1 bar bij actuele waarde.

Is de ecu beschadigd door de kortsluiting of sensor kapot, of mogelijk iets anders kapot?
Hoe kan ik deze uitsluiten? (meten)

Geplaatst door

Derooijet (0)
badge

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Na een kortsluiting is niets uit te sluiten. Er moet voldoende druk opgebouwd worden anders zal de motor niet starten, de pomp in de tank zorgt niet voor de volledige druk voor de hoge druk pomp, deze voert enkel de brandstof aan voor een 2e pomp onder de auto, ook zonder de pomp in de tank zou de motor moeten kunnen draaien, misschien wat moeizamer maar niet onmogelijk, als de pomp onder de auto niet aangestuurd wordt en defect is zal de motor helemaal niet willen starten. Je zou de pomp onder de auto apart kunnen aansturen als deze niet defect is en kijken wat het effect op de druk is die de DDE binnen krijgt. Als deze nog steeds te laag is zou ik gaan denken dat de DDE zelf defect is.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

12 jaar

Bedankt voor je reactie,
ik had de pomp in de tank al apart aangestuurd.
Wat je beschrijft zal ik onderzoeken.

Groeten Peter

Derooijet 0
badge

12 jaar

Peter,
je zegt dat de zekeringen in het dashbordkastje goed zijn,maar volgens mij zitten er ook nog een paar onder de afdekkap tegen het schutbord,bestuurderskant volgens mij....

maarten4874 0
badge

12 jaar

Beste Maarten,
Ik had de zekeringen over het hoofd gezien!
Ze zitten onder een grijs afdek kapje onder de grote zwarte afdek kap van de ECU/DDE
En idd, zekering gesprongen, probleem opgelost.
Ik had overigens de zekeringen aangezien voor een relais.

bedankt voor jullie input!

Derooijet 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.